Algas kampaania “Kinnita tagaistmel turvavöö. Alati!”

Maanteeameti liikluskasvatuse talituse juhataja 14. märtsil alustas maanteeamet koos politsei- ja piirivalveametiga teavitustööd, mille eesmärk on tõsta turvavööde kasutamist auto tagaistmel.

Analüüsime igal aastal turvavööde kasutamise statistikat ja peame jätkuvalt tõdema, et tagaistmel on turvavööde kinnitamine inimeste jaoks harjumatu. Eestis kinnitab läbiviidud uuringute andmetel turvavöö umbes 90 protsenti sõidukijuhtidest ja esiistmel sõitjatest, kuid tagaistmel teeb seda vaid 60 protsenti täiskasvanud sõitjatest.

Sõidu- või pakiautos sõites hukkus 2010. aastal liiklusõnnetustes kokku 44 ja sai vigastada 606 inimest. Neist ligikaudu kolmandikul oli turvavöö kinnitamata. Kinnitatud turvavöö vähendab raske vigastumise tõenäosust ning võib päästa elu pea poolte raskete õnnetusjuhtumite puhul. Statistiliselt tähendanuks see 2010. aastal 7-10 inimese ellujäämist.

Maanteeamet viib kampaania läbi koostöös politsei- ja piirivalveametiga, kes pöörab liiklusjärelevalve käigus erilist tähelepanu turvavööde ja turvavarustuse kasutamisele.  

Möödunud nädala turvavarustuse kontroll näitas politsei- piirivalveameti hinnangul selgesti, et turvavöö kinnitamise olulisust tuleb meelde tuletada nii juhtidele kui ka kõrval- ning tagaistmel reisijatele. Peamine vabandus turvavöö kinnitamata jätjatel on, et sõit on lühike või sõidu alustamisel unustati rihm kinnitada. Paraku juhtuvad liiklusõnnetused, küsimata sõiduajast või tee pikkusest, mistõttu tuleb turvavöö kinnitada juba enne sõidu alustamist.

Liiklusohutuskampaaniasse on sel aastal kaasatud ka Tulika Takso. Alates 1. juulist laieneb seni sõiduauto juhi ja kõigi kaassõitjate turvavöö kinnitamise nõue ka taksojuhile ning taksos nii ees- kui tagaistmel sõitjatele. Kuigi on levinud arvamus, et linnasisestel sõitudel on turvavööde kasutamine vähetähtis, on ka väiksematel kiirustel kokkupõrked liiklejatele ohtlikud. Tulika Takso omalt poolt pöörab juba enne 1. juulit turvavöö kinnitamisele kõrgendatud tähelepanu.

Kampaania teavituskanalitena kasutatakse televisiooni, raadiot, välimeedia reklaamtahvleid ja internetti. Meediakampaania ideelahendus ja kasutatavad materjalid on valminud reklaamibüroos Age McCann.

i

URVE SELLENBERG

blog comments powered by Disqus