Ajujaht ulukitele ja äriideedele

Käes on see sügisene periood, kus mehed metsas püsside ja koertega põtru, karusid ja šaakaleid taga ajavad. Samal ajal aga on avatud teinegi jahihooaeg. Juba seitsmendat aastat ootas uuenduslikke äriideid ettevõtluskonkurss Ajujaht, mis kestis sedapuhku 13. oktoobrini.  

Meilt küsitakse tihti, kas Ajujaht on võistlus ideede või meeskondade vahel, ja nagu ikka, on tõde peidus mõlemas väites. Öeldakse, et väga hea meeskond võib muuta küllalt edukaks ka keskpärase idee, aga nõrk teostus rikub ära ka särava algatuse.

Ideed saab teostamise käigus edasi arendada ja meeskonda vastavalt vajadusele täiendada. Tegelikult ongi Ajujahi konkurss selleks mõeldud, et toorest äriideed täiustada ja õpetada looma võimekat meeskonda, millega seda ellu viia. See on võimalus noortele saada tuntud ettevõtjatest mentorite käe all reaalne pilt ettevõtlusest kui karjäärivalikust. 

Kas ainult 50 000? 

Ajujahi võitja auhinnaraha on 50 000 eurot. See on väga suur raha, ometi mitte kõige olulisem põhjus osalema tulla. Need, kes konkursi läbi teinud, ütlevad, et said eelkõige rikkamaks väärtusliku kogemuse läbi. Eelmisel aastal said meeskonnad ligi 80 tundi koolitust. Olulise osa sellest moodustasid kohtumised tegutsevate ettevõtjatega. Kõige vahetum viis õppida on muidugi omaenda eksimuste põhjal, samas on see ka kõige kulukam ja aeganõudvam. Paljusid vigu ei pea ise läbi tegema, piisab sellest, kui kuulata endast kogenumaid, kes oskavad anda nõu, kuidas kukkumise korral taas jalule tõusta.  

Kas ikka tasub? 

Eestlaste vähesest ettevõtlikkusest tehakse tihti juttu. Mina ei usu, et oleme selle poolest kuidagi eriline rahvas, oleme lihtsalt kaotanud mitme inimpõlve ettevõtjakogemuse. Omal käel äri alustamine on kahtlemata raske otsus, ükskõik kui hea idee korral on ikkagi tegu riskiga. See ongi see, mis Ajujahi eriliseks teeb. Siin pannakse end ettevõtjana proovile, saades karmilt žüriilt realistlikke kommentaare oma toote, meeskonna, finantsarvestuse ja turutunnetuse kohta. Paljud keerulised küsimused saavad vastuse ilma kulukate tagasilöökideta. Kui oled saanud Ajujahilt kindluse, et sinu väljamõeldud tootel või teenusel on ostjad, kes valmis selle eest maksma, on päris suur tõenäosus, et suudad oma ettevõtte ka edukalt käivitada.  

Paberilt parklasse 

Eelmisel hooajal osales Ajujahil meeskond Bikeep, kelle idee oli mobiiliga suletav turvaline jalgrattaparkla. Sügisel ideed esitades oli poistel ette näidata vaid joonis. Kevadel said nad konkursi finaalis publiku lemmiku auhinna. Praeguseks on Bikeep Eestis paigaldanud kümmekond parklat ja teatas just, et asub koostöös Eesti tehnoloogiaettevõttega NOW! Innovations vallutama USA turgu. Bikeep on hea näide, kuidas lihtsast vajadusest võtta midagi ette massiliste rattavarguste vastu on sündinud uuenduslik toode ja kiirelt arenev ettevõte. Samasugune võimalus julgelt alustada ja kiirelt hoog sisse saada on kõigil.

i

AIVAR ROOP, EASi ettevõtlus- ja innovatsioonikeskuse direktor

blog comments powered by Disqus