Häirekeskus alustas uute põhimõtete järgi abi saatmist

Häirekeskus võttis kasutusele uued kriteeriumipõhised ohuhinnangud abi välja saatmiseks. Uue süsteemi peamine eesmärk on senisest veelgi kiiremini ja täpsemalt välja selgitada inimeste abivajadus.
Siiani kehtinud hädaabiteadete menetlemise küsimustikus olid kindlas järjestuses jah või ei vastustega küsimused, mille vastustest tulenes kiirabi väljasõidu prioriteet. Probleemi teada saamiseks tuli küsida mitmeid kohustuslikke küsimusi, millest mõned olid üsna ajamahukad ja alles seejärel sai kiirabi abivajaja poole saata.
Uus kriteeriumipõhine küsimustik võimaldab kasutada avatud küsimusi. Helistaja räägib avatult oma murest ja sellest tulenevalt esitab päästekorraldaja täpsustavad küsimusi ning selgitab välja abivajaduse.
„Esimesed päevad uute ohuhinnangutega on sujunud tõrgeteta. Häirekeskuse päästekorraldajad on nüüdseks nende kasutamist juba kuid harjutanud ja tunnevad end kindlalt. Uusi päästekorraldajaid õpetataksegi aga juba uute ohuhinnangute põhjal välja,“ sõnas 112 grupi meditsiiniekspert Pille Saar.
Muudatuse eesmärk on anda abi võimalikult kiiresti neile, kes seda kõige rohkem vajavad ning kiirabiressurssi tuleb kasutada moel, kuidas seda kõige enam vaja on.
VOOREMAA

blog comments powered by Disqus