Eesti ilubränd kavatseb kosmeetikas kasutada Peipsi järve liiva

Peipsimaalt võrsunud õed Veronika Kookmaa ja Angelika Maalkann on loonud ilutoodetele spetsialiseerunud Eesti ettevõtte ja brändi Glamlac, mis võitnud auhindu nii Eestis kui ka välisriikides.


Veronika Kookmaa ja Angelika Maalmann, kelle juured ema poolt Kasepää ja isa poolt Tiheda külast, asutasid ettevõtte ja brändi Glamlac 2011. aastal. Brändi loomise eeliseks ja uute toodete väljatöötamisel oli Veronikal eelnev tööalane kogemus iluvaldkonnas ja Angelikal kogemus müügi- ja logistikavallas. Nende kogemused on tänaseks kasvanud suureks ettevõtmiseks iluvallas.

Ettevõte müüs 2018. aastal oma tooteid 36 erinevasse riiki üle kogu maailma ja käive oli üle miljoni euro. Osa on võetud väga paljudest maailma ilumessidest ja koju on toodud mitmeid iluauhindu nii Hiinast kui ka Itaaliast. Palju on ka Eestis saadud auhindu, mis on suureks tunnustuseks kodumaisel iluturul.

Kutsumus põhikoolis

„Olen tõeline Eesti fänn ja seepärast promome ka Eestit igal pool maailmas, kus ilumessidel osaleme. Kindlasti on olnud pigem raske selles valdkonnas Eesti brändi müüa, kuid oleme endale kindlaks jäänud. Iluvaldkonnas Eestit veel ei teata, kuid loodetavasti iga aastaga saame läbi Eesti erinevate looduskosmeetika brändide suuremalt maailma ilukaardile tulla,“ rääkis Veronika Kookmaa.

Jõudmisest iluvaldkonnani rääkis ta nii: „Kutsumus on olnud juba põhikooli ajast. Õppisin juuksuriks, hiljem küünetehnikuks, seejärel lõpetasin Tartu Ülikooli, et iluteeninduse erakooli juhtida. Esimeseks ettevõtlusprojektiks oli ilusalong 2003. aastal ja koolituste korraldamine iluvaldkonnas, millest arenes välja ilukool aastal 2008 ja siis alles ilutoodete müük 2009. aastal,“ ütles Kookmaa.

„Oma brändi järele tekkis lausa vajadus. Igal brändil on midagi väga head ja midagi jääb vajaka, kas toote kvaliteedi, pakendi, kujunduse osas. Oma brändi puhul on seda kõike silmas pidades väga huvitav tooteid, kujundusi, pakendit luua. Kindlasti on see suur kutsumus. Väga huvitav on teha koostööd eriala spetsialistidega, kellel tulevad head ideed ja tootearendusega seotud innovatiivsed lähenemised.

Kõige olulisem on rahulolev klient ning tagasiside aitab alati meil veel parema toote luua kui seni. Selle valdkonna nišš tühi pole, kuid uuenduste, innovatiivsete toodete, pakendite järele on nõudlus väga suur,“ selgitas Kookmaa.

Ta märkis, et Glamlacil on kõik küüntele mõeldud tooted olemas: küünelakk, geellakk, geelküünte vahendid, akrüülküünte tooted, küünte hooldustooted, kätekreemid jne.

„Tootearendus on paljuski minu töö, kuid koostööd tehakse erinevate riikide spetsialistidega. Vajalik on klientidega suhtlemine ja nende vajaduste kaardistamine. Selle tulemusena sünnivad uued tooted.

Suureks Glamlaci eduks võib pidada ka nii-öelda head sisetunnet millegi uue turule toomisel. See pole prognoositav, vaid tekib alateadvusest. Püüame turul olla teistest ees vähemalt paar aastat,“ lubas Kookmaa.

Mainekas auhind

Hiljuti sai üks Glamlac toodetest Eestis väärika auhinna. „Tegemist on küünegeeliga, mida kasutavad küünetehnikud oma igapäevatöös.

Tugev küünegeel Hard Gel La Crema, mille eest auhind saadi kivistub LED/UV lambi all ja on kreemi konsistentsiga, ei valgu laiali ja on lihtne peale kanda. Kuna innovatiivne pakend laseb doseerida vajamineva hulga geeli, siis selline lahendus spetsialistidele väga meeldib. Selle tootega saime ka Itaalias maailma suurimal ilumessil Cosmoprof 2019 finalistideks, mis tähendab, et oleme maailma nelja parima küünetoote seas. Konkursil osales üle 300 toote. Glamlac ei kasuta loomkatseid ja kõik tooted on vegan,“ rääkis Veronika Kookmaa.

Kookmaa sõnul müüb firma Glamlac tooteid paljudesse erinevatesse riikidesse, näiteks Venemaale, Moldaaviasse, Kasahstani, Hiinasse, Iisraeli, Türki ja mujalegi.

Ettevõte on saanud auhindu ka näiteks Hiinas ja Itaalias. „Auhinnad ei garanteeri automaatselt suuremat ostjaskonda, kuid turunduseks on see vajalik osa, samuti mõjub hästi brändi usaldusväärsusele. See tõendab ka toote häid omadusi ja innovatiivsust. Läbi selle on võimalik promoda Eestit ja Eesti brändi,“ selgitas Kookmaa, kes on esinenud Venemaal ja Lätis ettekannetega küünevaldkonna uuendustest, innovaatilistest lahendustest ja kliendikesksusest.

Glamlac eestvedajatel on tekkinud mõte lisada mõnele kosmeetikatootele juurde midagi Peipsimaist. „See on siiani plaanis. Varvara brändi puhul kasutame sigurit ja Peipsi liiva, mis annab tootele koorivad omadused. Plaanis on Glamlacile ka oma kätele ja jalgadele mõeldud koorija luua ning kasutadagi Peipsi järve liiva. Seega on väga põnev seda ka turundada, et Euroopa suuruselt neljandast järvest on koorija pärit,“ lisas ta.

„Kindlasti on naistele ilutooted olulised. Hoolitsetud välimus tekitab hea enesetunde, enesekindluse nii tööl kui ka kodus. Kuna elutempo on nii kiire, siis praegused ilutoodete väljatöötamisel peame silmas pidama, et nad püsiksid kaua peal ja oleksid kiiresti pealekantavad ja eemaldatavad, ning kodus saaks ka hakkama iga naine, kellel puuduvad võimalused salonge külastada.

Olulisim nüanss on tänapäeval toodete puhul, et nad poleks tervisele ja ühiskonnale kahjulikud. Oluline on kemikaalilõhna vaba salong ja kodu,“ märkis Kookmaa.

JAAN LUKAS

blog comments powered by Disqus