Adaveres võisteldi mudelautodega

Kui enamik eestimaalasi tähistas pühapäeval Vabariigi sünnipäeva, siis Adavere Põhikooli võimla oli reedest pühapäevani täis suurt sagimist. Üks pool sellest oli hõivatud mudelautosid remontivatest poistest ja meestest ning võimla teise poolde üles seatud vaibarajal toimusid Balti meistrivõistlused automudelismis.


 „Võimla ettevalmistamisele võistlemiseks ja osalejate vastuvõtmiseks kulus möödunud neljapäeval 12 tundi. Võistlused kulgesid täiesti suurepäraselt. Paremat sõna nädalavahetusel toimunu iseloomustamiseks ei oskaks välja mõelda,“ kommenteeris mudelautode kihutamist Adaveres võistluste korraldaja Indrek Lainemäe.

Kõik võistlejad tulid kohale

„Saan võistlejatelt hästi positiivset tagasisidet. Ka meie oma meeskond oli heal tasemel, aitas võistluste kordaminekule igati kaasa. Kõik registreerunud võistlejad olid kohale tulnud, mis on üsna tavatu nähtus nii suurte võistluste puhul,“ rõõmustas korraldaja.

Kõik auhinnalised kohad jäid seekord Eestisse, ehkki võistlejaid oli ka Lätist, Leedust ning Venemaalt. Tegelikult oli võistlemas ka kaks Soomes elavat meest, kuid neil on Eesti kodakondsus, mistõttu Soomet eraldi osaleva riigina ametlikult registreerida ei saanud.

„Kõige kaugem võistleja oli kohale sõitnud Moskvast, kuid idanaabrite võistlejaid oli tulnud ka Sankt-Peterburist. Võisteldi nii taga- kui ka neliveoliste autode klassis, 47 osalejat võistlesid tagaveoliste autodega ning 22 neliveoliste autodega. Noorim võistleja oli nelja- aastane,” sõnas Lainemäe. Tema sõnul on saab automudelismis nagu teistelgi spordialadel toimuda areng ainult siis, kui leidub entusiastlikke eestvedajaid.

Konkurendile ulatatakse abikäsi

 Kui Indrek Lainemäe kümme aastat tagasi automudelismiga tegelema hakkas, oli nendes masinaklassides umbes viis osalejat. Kui veel viis aastat hiljem võeti kasutusele esimesed neliveolised mudelautod, olid Indrek Lainemäe pojad ainukesed, kellel sellised autod olid.

„Neliveolised autod võivad küll rajal kiiremad olla, ent tagaveolised autod õpetavad masinat paremini tunnetama. Neliveolised mudelautod on kallimad soetada ja üleval pidada,” märkis Lainemäe.

Võistlejatel peab autode remontimiseks vajalik varustus kaasas olema. Kohapeal on olemas ka autode varuosasid vahendavad dealer’id, kes aitavad võistlejaid tehniliste probleemide puhul.

„Kui autospordis plaksutatakse konkurendi mängust välja langemise peale käsi, siis automudelismis leitakse tehnilisele probleemile alati lahendus, isegi konkurentide abiga. Näiteks antakse konkurendile n-ö mudelauto veerev põhi, et ta sellele muud asjad ringi saaks tõsta. See kehtib siiski juhul, kui auto peale võistlemist remonti vajab. Sõidu ajal tehniliste probleemide tõttu sõidu katkestanud auto osalemine loetakse mitte toimunuks. Auto kummuli paiskumise korral tõstavad mehaanikud selle taas raja peale tagasi,” selgitas korraldaja.

Eestis sisetingimustes peetavaid mudelautode võistlusi tänavu enam ees ootamas ei ole. Märtsis toimub Euroopa off-road sari, kuhu lähevad võistlema ka Eesti esindajad. Lainemäe sõnul vajab Adaveres saadud hea tulemus kõrgemal tasemel proovile panemist.

Naistepäeva paiku toimub Venemaal sealne kõige suurem mudelautode võistlus, kuhu ka Eesti võistlejad osalema kutsuti, kuid nii kiiresti ei ole võimalik viisaprobleeme lahendada. Kunagi jäi Venemaale võistlema minemata ajal, mil oli üleval tõsine rahvusvaheline konflikt seoses Ukraina sündmustega.

„Kindlasti tahame edaspidi ka Venemaale võistlema minna,“ kinnitas Indrek Lainemäe. Kevadel algavad Eestis mudelautode võistlused välistel radadel. Suvel toimuvad mudelautode Balti meistrivõistlused Leedus, kuhu Eesti esindus kindlasti kohale läheb.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus