Jõgevamaa ühistranspordikeskus kolis Põltsamaale

Juba mõnda aega tegutseb MTÜ Jõgevamaa Ühistranspordikeskus Jõgeva asemel Põltsamaal, postkontori majas. Kolimise peamine põhjus oli varsti algav remont Jõgeva riigimajas.


„Plaan Jõgevamaa ühistranspordikeskus Põltsamaale ümber kolida tekkis juhuslikult, ehkki olin selle teemaga paaril korral Põltsamaa vallavalitsuse ametnike poole pöördunud,“ rääkis keskuse juhataja Heldur Lääne.

Jõgeva riigimaja ootab ees põhjalik remont ja sealt oleks tulnud asutusel vähemalt selleks ajaks nagunii välja kolida. Lääne sõnul ei jätkuks neile ilmselt ka hiljem selles majas enam ruumi.

Järgmisel aastal kõik endine

„Põltsamaale kolida oli kasulik ka selle poolest, et meie, mõlemad töötajad, elame Põltsamaa kandis. Üsna ootamatult selgus, et postkontori majast oli üks asutus hiljuti välja kolinud. Astusin siit läbi ja mulle hakkas koht meeldima. Siinse ruumi suurus ja liigendatus olid need plussid, miks see pind sobilikuks osutus,“ rääkis Lääne.

Võrreldes maavalitsuse hoones asunud ruumiga, on Põltsamaal asuva kontori pind ligi kaks korda suurem, kuid ruumile tehtavad kulutused õnneks ei suurenenud. „Meile on öeldud, et remondijärgses Jõgeva riigimajas on edaspidi pealinna rendihinnad ja te ei taha enam ise niisugust kontoripinda.

Meil pole vahet, millisest paigast me maakonna ühistransporti korraldame. Mustvees pole me ju ka ainsatki päeva tegutsenud ja kõik meie tööga seotud probleemid saavad lahendatud,“ rääkis Heldur Lääne.

Jõgevamaa elanikke huvitab kindlasti kõige rohkem, kas ka tuleval aastal maakonna  bussiliinidel tasuta sõita saab. „Minu teada on selleks vajalikud summad eelarvesse planeeritud. Ka meie koostame oma taotlused lähtuvalt sellest, et tasuta ühistransport maakonnas jääb alles. Milliseid otsuseid hakatakse langetama peale järgmisi riigikogu valimisi, ei oska arvata,“ märkis ühistranspordikeskuse juhataja. Eelmisel aastal tehti suurem muutus maakonna ühistranspordi korralduses Piibe maanteel liikuvaid kaugliine asendades. Tänavu ei tohiks suuremaid muutusi ette tulla. Aeg-ajalt on jutuks olnud Põltsamaa-Tartu maakondliku liini loomine. Maanteeameti töötajad ei taha, et avalike liinidega kommertsturule minnakse, sest avaliku liinina oleks see maakonna elanikele tasuta ja rikuks kommertsliinide turgu. Praegu kulgevad tasuta liinid Jõgevalt Tartusse ringiga ning inimesed kasutavad neid aktiivselt.

Äärealadel võimalus külaseltsidele

„Läbirääkimiste tulemusena oleme saanud Tartu maakonnaliine Puurmanini pikendada. Olen kuulnud, et Puurmani inimesed lähevad vahel lihtsalt Tartusse aega veetma, sest saavad sinna tasuta sõita,“ rääkis Lääne. On spekuleeritud ka selle üle, et Jõgevamaa võiks minna Tartumaa koosseisu. Kui nii peaks juhtuma, siis ühistranspordi osas midagi ei muutuks, kuni praegused hankelepingud kehtivad.

Heldur Lääne pakkus, et maakonna äärealadel võiksid transporti korraldada külaseltsid. Selleks võiks kasutada elektriautosid, millega seotud kulutused tuleks seltsidele kompenseerida. Mõne juhilubadega inimese, kes külaelanikke vajadusel sõidutaks, leiaks peaaegu igast külast. Selline lahendus oleks bussiga võrreldes oluliselt odavam ja inimestele mugavam. Praegu on tekkinud niisugune olukord Lustivere kandis asuvas Tõivere külas, kust buss ühe sealt Põltsamaa poole tööle käiva inimese pärast läbi peab sõitma. Valdadel on küll õigus ise ühistransporti korraldada, aga seda võimalust kasutatakse rahanappusel minimaalselt.

Heldur Lääne lubas, et maakonnaliinide veomahtu suurendatakse tasapisi. Viimasel paaril aastal on see kasvanud umbes miljonist liinikilomeetrilt aastas 1,3 miljonini.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus