Kardisõitja Kaspar Kallasmaa tegi Belgias suurepärase tulemuse

Põltsamaal on hästi tuntud perekond Kallasmaa, kes on rajanud kardispordikompleksi, kus korraldatakse võistlusi ja kus huvilised hobikartidega sõita saavad. Tänaseks on kolme põlvkonna Kallasmaade seast vanaisa Peetri ja isa Toomase rõõmuks esile kerkinud tubli noor kardisõitja Kaspar Kallasmaa, kes saavutas hiljuti Belgias Genkis toimunud maailmameistrivõistlustel maailma tippudega rinda pistes väärika koha.

„Päris tippudega ma veel konkureerida ei suuda, mistõttu sõitsime küll samas klassis, aga üks aste madalamas liigas. Niisugune jaotus on tehtud seetõttu, et madalamas klassis võistlevatel kardisõitjatel oleks lihtsam areenile pääseda. Meie olime oma meeskonnaga Genkis kohal juba teisipäeval, 4. septembril, aga võistlused algasid 6. septembril. Peale minu osales samas klassis Eestist veel üks sõitja, lisaks üks sõitja nooremas vanuseklassis,“ rääkis Kaspar Kallasmaa.

Võistlus algas eelsõitudega. Kokku osales selles klassis 105 sõitjat, kes kõik pidid enne finaalsõite omavahel võistlema. Eelsõitudest teenitud punktide arvestuses pandi paika üldjärjestus. Eelsõitudest pääsesid finaali 34 paremat. Tihedas sõitjate rivis sai kannatada ka Kaspar Kallasmaa kart. Mehe enda sõnul piisab väikesest kokkupõrkest, et mõned detailid kõveraks painduksid. Tehniliste probleemide tõttu tuli Kasparil kaks eelvõistlust katkestada, mistõttu jäi ta eelvõistlustes 49. kohale.

Puhkehetked sirgetel lõikudel

„Me sõitsime kvalifikatsiooni kokkuvõtteks ennast 32. positsioonile ning kõigis eelsõitudes startisime viiendast reast, üheksandalt või kümnendalt positsioonilt. Kõige viimase eelvõidusõidu me võitsime, mis on Eesti kuuekäigulise kardivõidusõidu ajaloos esmakordne saavutus. Kui ma oleksin pääsenud finaali ja startinud kasvõi 34. positsioonilt, oleksin kindlasti sellest kõrgema koha välja sõitnud,“ jagas Kaspar Kallasmaa hiljutisi muljeid.

Füüsiliselt on kõik Euroopa rajad rasked seetõttu, et sõidetakse kõva pidamisega olukorras, rada ise on vahel sinna maha jäänud kummist nii kleepuv, et jalanõud jäävad rajakatte külge kinni. Ainuke puhkamiseks sobiv hetk on sirgetel, sedagi mõneks sekundiks. Genki kardirajal ulatus Kaspari tippkiirus 140 kilomeetrini tunnis. Suured kiirused ja suur sõitjate arv tegid olukorra veelgi raskemaks. Piisas pisikesest tähelepanu hajumisest, ja kohe tuli rivaali rünnak tema positsioonile. Kui ta oleks eelvõistlustes tulemuse poolest jäänud keskmisele positsioonile, oleks pääsenud kindlasti finaali. Teistel võistlustel peale tiitlivõistluste sõitjaid erinevatesse klassidesse ei jagata ning erinevatel karikaetappidel ja riikide meistrivõistlustel on Kaspar Kallasmaa ka kõige tugevamate sõitjatega koos kihutada saanud. Mehe kinnitusel ei ole ta sellegi poolest oluliselt kehvemat tulemust saavutanud.

Tähtsaim roll sõitjal endal

Välisriikides on kardirajad natuke pikemad kui Eestis. Kui Põltsamaa kardiraja pikkuseks on umbes 860 meetrit, siis Genki rada on 1,36 kilomeetri pikkune. „Palju sõltub raja profiilist, kuid füüsilises mõttes on pikemal rajal veidi lihtsam sõita. Eelvõistlustel läks korraga rajale 34 võistlejat. Selleks, et kõik saaksid omavahel võistelda, korraldati kokku kuus eelsõitu. Tehnikaspordis on kõige rohkem kinni ikka võistlejas endas, sellele järgneb kardi seadistus ning selle valmistamiseks kasutatavad materjalid. Hea mootor lisab nii-öelda kirsi tordile,“ nentis noor kardisõitja.

Belgiast naasnuna osales Kaspar Aravetel toimunud Eesti meistrivõistlustel. Praegu on teda  ees ootamas veel võistlus Lätis ning üks oktoobri lõpus Itaalias. Sealset rada on ta korduvalt läbi sõitnud ning Itaalia rajal toimus Euroopa meistrivõistluste teine etapp. Kaspari sõnul on Itaalia kardirada maailma kardisportlaste Meka. „Ükskõik, kas on toimumas võistlused või mitte või milline on ilm, keegi maailma tasemel sõitjatest on seal alati kardiga rajal. EMil on sõitjaid pisut vähem kui MMil, kuid tase on peaaegu sama nagu maailma meistrivõistlustel,“ rääkis Kaspar Kallasmaa, kes on väga tänulik oma isale Toomas Kallasmaale, Tartu Terminalile ja Silver Maidlale, kes teda kardisõitjana väga tugevalt on toetanud.

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus