Jõgeva viadukt saab korda alles aasta lõpus

Juunikuust saadik remondis olnud Jõgeva viadukt ei saa valmis enne aasta lõppu, sest selgus, et talade ja sammaste vahelised tugiosad on amortiseerunud ning tuleb välja vahetada.

Spetsiifiliste detailide orienteeruv tarneaeg on aga viis nädalat ja Lõuna Regionaalse Maanteeameti hinnangul ei saa enne augusti teist nädalat töödega intensiivsemalt edasi minna. Iga päev üle viadukti tööle ja koju sõitvad inimesed on ebamugavustest väsinud. Kaks-kolm töömeest viaduktil tähendab inimeste jaoks remondi lõputut venimist.

Iga vähegi laiema veoki või ka traktori viaduktile tulek annab märku, et sellest ei pruugita mööda saada ja kaht sõidurada sel ajal tegelikult lihtsalt pole. Osa sõiduautode juhte on küll viisakad ja jäävad ootama, kui näevad, et suurem ja laiem sõiduk vastu tuleb. Teine osa aga kiirustab viaduktile ja edasine on juba õnnemäng.

Valgusfoori ei tule

Iga päev Kuremaalt Jõgevale tööle sõitev mees, kes oma nime avalikustamisest keeldus, ütles, et taolised olukorrad lahendaks valgusfoor. Miks foori pole pandud ja tippaegadel ka reguleerijate abi ei kasutata, sellest ta aru ei saa.

Lõuna Regionaalse Maanteeameti peaspetsialist Tiit Korn ütles, et valgusfoori plaanitud ei ole, sest viadukti üks sõidurada on piisavalt lai, et autod sealt kahes suunas läbi mahuksid.

i
Viadukti alt üle raudtee viiva tänava kasvõi ajutinegi avamine on aga asjatundjate hinnangul praktiliselt võimatu. Lisaks nõuab see investeeringuid, sest need tänavaotsad tuleb uuesti ülesõidetavateks ehitada.

Talad tuleb üles kergitada

Lõuna Regionaalne Maanteeamet viis läbi projekteerimis-ehitushanke, mis tähendab, et üks töövõtja koostab projekti ja ka ehitab. Hanke võitis ja tööd teeb Skanska EMV AS.

Lõuna Regionaalse Maanteeameti järelevalve insener Tiit Valt  märkis, et silla remonti planeerides ei olnud kavas talade ja sammaste vahelisi tugiosasid välja vahetada.

i

Projekteerimine algas maikuus, väiksemate ettevalmistustöödega alustati juunis. Juuli alguses, mil projekteerimisse kaasati täiendav ekspert, tehti kindlaks, et viadukti tugiosad on amortiseerunud ning vajavad väljavahetamist. Kuna tegemist on spetsiifiliste detailidega, siis hakkab tehas neid tootma alles pärast tellimuse esitamist. Tugiosade orienteeruv tarneaeg on viis nädalat. Tellimus anti sisse juuli alguses, mis tähendab, et hiljemalt augusti teisest nädalast on võimalik töödega intensiivselt edasi minna,” rääkis Valt.

i

Tugiosade vahetamiseks on aga tema kinnitusel vaja olemasolevaid talasid kergitada. Seetõttu ei ole enne tugiosade vahetamist võimalik betoneerimisega alustada. 

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus