Linnamäe krossirajal seisab ees tegus suvi

Kui paaril viimasel suvel on Jõgeva külje all asuval Linnamäe krossirajal võistelnud põhiliselt hobikrossisõitjad, siis tänavu võib seal tõenäoliselt taas sõitmas näha kõiki Eesti paremaid kahe- ja neljarattaliste taltsutajaid.


Juunikuus peetakse Linnamäe krossirajal Eesti täiskasvanute ja noorte karikavõistluste etapid sooloratastele, augustikuus aga selgitatakse seal Eesti meistrivõistluste etapi paremaid külgvankritel ning quadidel. Krossiraja tänavuse hooaja lõpetab oktoobrikuus toimuv traditsiooniline Supikross.

Hooaeg avatakse 18. juunil toimuva Eesti karikavõistluste Top 200 etapiga. MTÜ Linnamäe Krossiklubi juhatuse liikme Peeter Lauri sõnul on tegemist Eesti meistrivõistluste järel suuruselt teise soolorataste sarjaga. “Osavõtjate arv on seal sarjas üle kahesaja ning iga aastaga on see number tõusnud,” lausus Laur. “Tegemist on motoföderatsiooni egiidi all toimuvate võistlustega, kus hobisõitjatel on võimalik võistelda koos tippsõitjatega.”

Peeter Lauri sõnul võib Linnamäele oodata ka Eesti hetke kuulsamaid krossisõitjaid. “Selles sarjas on rajal väga kiired sõitjad ning ma ei välista üldse, et kohal on ka näiteks Tanel Leok ja Gert Krestinov,” ütles Laur. “Tippvõistluste kalendris sel ajal ühtki konkureerivat võistlust ei ole ning küsimus on vaid selles, kui suur auhinnaraha välja pannakse.”

Võistluste raames selgitatakse taas välja ka Jõgevamaa paremad krossisõitjad. “Kolmandat aastat järjest toimuvad Jõgevamaa lahtised meistrivõistlused sooloklassile ning taas anname välja Linnamäe rändkarika, mille kahel esimesel aastal võitis Taavi Laur,” selgitas Peeter Laur. “Selle karika nimel saavad võistelda kõik Jõgevamaaga seotud ning Jõgevamaa krossiklubide eest võistlevad krossisõitjad.”

Juba järgmisel päeval, 19. juunil, on aga Linnamäel võistlustules  Eesti motokrossilootused, kui peetakse Eesti noorte karikavõistluste etapp.  Kui täiskasvanute võistluse jälgimise eest küsitakse pealtvaatajatelt ka piletiraha, mille eest on  võimalik võita ka väärtuslikke loosiauhindu, siis noorte võistlus on kõigile huvilistele tasuta.

“Kohal on üle saja Eesti parema noore krossisõitja, alates nelja-aastastest kuni kolmeteistaastasteni, ning kindlasti löövad kaasa ka Jõgeva noored,” ütles Peeter Laur, lisades, et kõigil pealtvaatajatel on siiski võimalik toetada Linnamäe krossiklubi noori sõitjaid jõukohase annetusega. “Väga kiirelt on meie noortest krossisõitjatest viimasel ajal arenenud näiteks Sigmar Redpap, Rasmus Alan Truus ja Romet Allingu.”

Juunikuiste võistluste järel algab Linnamäe krossirajal  ettevalmistus 21. augustil toimuvaks Eesti meistrivõistluste etapiks quadidele ja külgvankritele. “Nendeks võistlusteks ehitame praktiliselt kogu raja ümber,” lausus Peeter Laur, kelle sõnul tulevad ümberehitustöid nõustama ka Eesti paremad külgvankrisõitjad. “Maailmatasemel sõitjatele oleks ka praegune rada sobiv, aga Eesti tase ei ole nii kõrge, et saaks soolotsiklitele mõeldud rajal ohutult sõita.”

Linnamäele on Peeter Lauri sõnul oodata ligi kahtsada quadi ning umbes 50-60 korvipaari, Eesti tipp-paaride kõrval on tulemas ka külalised Lätist, Soomest ja Venemaalt. “Samaaegselt selguvad ka Balti meistrivõistluste etapi võitjad. Kiviõlis toimuva MM-etapi järel on tegemist tugevuselt järgmise tasemega, mida siiakanti üldse saada oleks võimalik.”

Jõgeva etapi muudab eriliseks ka see, et siin sõidavad seekord vaid neljarattalised. “Muidu toimuvad Eesti meistrivõistluste etapid koos sooloratastega, kuid Jõgevale tehti spetsiaalselt selline etapp, kus soolorattaid ei ole, muidu läheks võistluspäev lihtsalt liiga pikaks,” lausus Laur, lisades, et ka külgvankrite etapil antakse välja rändkarikas parimale Jõgevamaa korvipaarile.

Nagu viimasel ligi paarikümnel aastal kombeks, lõpetab ka tänavu Linnamäe krossiraja hooaja 15. oktoobril sõidetav Supikross. Korraldajate sõnul on aga ka sellel traditsioonilisel võistlusel oodata uuendusi. “Sel aastal teeme seda EMF-i kaudu ning seetõttu on võistlus kaetud kindlustusega,” selgitas Peeter Laur.

Muutub ka võistluste formaat. “Kõikidel varasematel aastatel on nii sooloklassis kui ka külgvankritel sõidetud kaks tundi,” lausus Peeter Laur. “Osalejate soovidele vastu tulles teeme aga tänavu natuke teistmoodi ning juurde on lisandumas meeskondlik arvestus. Kaks sõitjat saavad moodustada meeskonna ning siis on nende endi otsustada, kuidas nad kahetunnist sõiduaega omavahel jagavad. Idee tekkiski sellest, et paljud sõitjad rääkisid, et ei suuda kahte tundi järjest sõita, sõbraga punti võttes oleks aga meeskonnana palju kihvtim sõita.”

MATI ALEV

blog comments powered by Disqus