Tarbijakaitseamet soovitab targalt reisida

Alanud nädalavahetusel ehk reedest pühapäevani on tarbijakaitseamet nõustamas Tallinnas peetaval rahvusvahelisel turismimessil Tourest 2016. Messipakkumiste virrvarris võib soodsa reisipakkumise sisu lõpuni tähele panemata jääda, seetõttu soovitab tarbijakaitseamet tegutseda vanasõna järgi “Üheksa korda mõõda, ükskord lõika”  ja tutvuda reisipakkumisega hoolikalt, et oodatud reis ei tooks kaasa soovimatuid ootamatusi puhtalt seepärast, et pakkumise sisu jäi ebaselgeks.

Reisihuvilisel tasub täpselt järele uurida, mida pakutav teenus endast kujutab ning kas see vastab tema vajadustele ja soovidele. Kindlasti tuleks välja selgitada, milline on reisi lõpphind   koos nende kuludega, mis ei ole arvestatud reisipakkumise sisse ning mida tuleb veel eraldi kanda. Sellisteks lisakuludeks võivad olla näiteks pakettreisi puhul transfeer lennujaamast hotelli, toitlustamine vms. Samuti on tark välja uurida, millise tasemega on pakutav majutusasutus ning millised majutuse lisateenused on arvestatud pakkumise sisse. Näiteks kui hotellis on jõusaal, saun või veekeskus, siis kas selle kasutamine on ööbijale tasuta või tuleb soovijal selle eest juurde maksta. Oluline on pöörata tähelepanu ka pakutavast teenusest loobumise tingimustele ja pretensioonide lahendamise korrale, mis peavad olema kirjas teenuse osutamise tingimustes.

Hea on teha teenusepakkujale ka taustakontroll – otsida internetilehtedelt ja foorumitest varasemate klientide kogemusi ja hinnanguid. Eesti reisikorraldajate või -büroode puhul tasub enne pakettreisi ostmist vaadata ka ameti kodulehel olevat reisiettevõtjate musta nimekirja, kus on välja toodud ettevõtted, kes pakettreisi müügiaruande esitamata on jätnud. Samuti tuleks kontrollida reisikorraldajate või -büroode tagatise andmeid majandustegevuse registrist – kas tagatis on olemas ja millises ulatuses. Tagatisraha on vajalik reisijate kodumaale toimetamiseks, nende majutamiseks kuni kojutoomiseni ja ka ärajäänud reiside ja kinkekaartide väärtuse hüvitamiseks klientidele  juhul, kui ettevõttel tekivad makseraskused.

Lennupileteid ostes on tark küsida enne ostu sooritamist üle lennutingimused, st kas on tegemist otselennuga või mitte, kas pileti hind sisaldab kõiki makse ja lisatasusid, kas pagasitasu on arvestatud piletihinna sisse ning milline on pagasi maksimumkaal. Huvi võiks tunda ka lennupiletite tühistamise ja muutmise tingimuste vastu – kas tühistamisel on võimalik makstud raha tagasi saada, kas lennupiletite muutmine on võimalik ning kas muutmise eest tuleb lisaks maksta. Tihtilugu on praktika näidanud, et mida odavamad on piletid, seda vähem pakutakse nende tühistamise ja muutmise võimalusi. Tarbijakaitseamet annab messil nõu ka teistel teemadel, mida iga reisihuviline võiks teada, et kaitsta oma õigusi olukordades, mis reisil tekkida võivad. Näiteks millised on reisija õigused lennu hilinemise või tühistamise korral, mida teha, kui autorendifirma on tarbija krediitkaardilt maha võtnud kokkulepitust suurema summa või kui majutusasutuse tase ei vastanud lubatule.

HANNA TURETSKI-TOOMIK, tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja

blog comments powered by Disqus