Ilmaennustajad lubavad homseks kohati lörtsisadu ning järgmiseks nädalaks ka külmakraade, mis tähendab, et suverehvidega meie teedel varsti enam pidamist pole.
Kuigi lund veel maas pole ja päevased temperatuurid jäävad plusspoolele, tasuks suverehvid juba praegu talviste vastu vahetada. “Öösel on juba miinuskraadid, päeval sadanud vihm muutub teekattel jääks ja siis enam suverehvist kasu pole,” manitses Kaldes OÜ omanik Gunnar Kalda ettevaatusele.
Jõgeval KEKi hoovis asuvas Kaldes OÜ töökojas veel rehvivahetustöödel järjekordi pole. “Hetkel käib kuni viis autot päevas rehve vahetamas. Kui on soov rehve vahetada, siis saab elava järjekorraga löögile, aega pole tarvis kinni panna. Meil on kaks tõstukit ja töömehi piisavalt. Ooteaeg võib olla kuni kümme minutit,” kinnitas Kaldes OÜ omanik.
Energia tänaval asuvas töökojas Autoasi on viimasel nädalal hakanud rehvivahetus sagenema. “Järgmiseks nädalaks on juba mitmeid rehvivahetuse aegu kinni pandud,” märkis töökoja juhataja Keio Olev. Tema soovitab neile rehve vahetama tulles ikkagi aja enne kinni panna. Saab jutule ka elavas järjekorras, kuid vahel tuleb sel juhul kuni tund oodata. “Samas meil on soe ooteruum ja kui inimesel on aega, võib ta ka rahulikult oodata,” sõnas Olev.
Turu tänaval asuva Unski Rehvikeskuse töökoja juhataja Hellias Rumask kinnitas, et hetkel on nende ettevõttes veel rahulik. “Eks paari nädala pärast, mil talverehvide kasutamine kohustuslikuks muutub, võib kiireks minna ja siis on kindlasti mõistlik ka rehvivahetuseks aeg kinni panna, kuid seni saab ka elava järjekorraga hakkama,” märkis ta.
Eelistatud on naelrehv
Gunnar Kalda ja Keio Olevi arvates tasuks Jõgeva piirkonnas talvel eelistada lamellrehvile naelrehvi. “Meil on jääd ja kinnisõtkutud lund, kus vaid naelrehv korralikult töötab,” märkis Kalda, kes sõnas, et tema kliendid eelistavadki naelrehve. Keio Olev lisas, et Jõgeval on talvel üheks ohtlikuks kohaks viadukt, mis alatasa kipub libe olema ja ohtlike olukordade vältimiseks tasukski kasutada naelrehve.
Unski Rehvikeskuse töökoja juhataja on aga hoopis lamellrehvi usku, öeldes, et korralik lamell töötab sama hästi kui naelrehv. “Eks see ole muidugi igaühe oma valik, kuid korralik lamell on minu arvates meie talvel parim variant,” märkis ta.
Kaldes OÜ juhi hinnangul saab uute naelrehvidega sõita meie tingimustes neli talve, aga lamellrehvide eluiga on maksimaalselt kaks talve. “Kui lamellrehvid pannakse alla talvel ning nendega sõidetakse ka suvel, siis uueks talveks neil enam ressurssi pole. Kui suvi on kuum, siis lamell sulab ära, kuid sellised rehvid on mõeldud ikkagi miinuskraadide juures kasutamiseks,” märkis ta. Autoasi töökoja juhataja sõnul saab uute naelrehvidega sõita vähemalt kolm hooaega.
Tasakaalustada tuleb igal juhul
Veel pani Gunnar Kalda autoomanikele südamele, et lamellrehvide puhul kasutataks põhjamaistesse tingimustesse sobivaid. “Lõuna-Euroopas kasutatakse lamellrehve, mis on jäigad ning meie talvistes tingimustes ei tööta,” sõnas Kalda. Keio Olev rõhutas, et talverehve valides võiks võimalusel kõrvale jätta Hiinas toodetud, mis samuti meie talvistes tingimustes korralikult ei toimi. “Kui rahaline olukord tõesti Hiina rehvist kallimat osta ei kannata, siis tasuks eelistada Imperiali nime kandvat mudelit, mis on “hiinaka” kohta üsna hea. Isiklikult soovitan siiski Michelini ja Bridgestone rehve,” märkis Olev. Hellias Rumask Unski Rehvikeskusest soovitab kasutada Hankook tootja rehve, olgu selleks siis naast- või lamellrehvid. “See on kõige parem rehvitootja, millel on pidamine ja ka kestvus,” kinnitas ta. Odavamatest soovitas Rumask kasutada Sailun brändi rehve.
Juhul, kui autoomanikul on talverehvid eraldi velgedel ning olemas tungraud ja õige veljevõti, võiks rehvid enne talverehvihooaja algust ikkagi tasakaalu sättida. Seda tööd paraku kodustes tingimustes teha ei saa ning sellisel juhul tuleb ikkagi pöörduda rehvivahetuspunkti.
EILI ARULA