Kui kõik kavakohaselt läheb ja Kaarepere viadukt ületuleval aastal valmib, muutub liiklus selles piirkonnas tunduvalt ohutumaks, sest autode ja rongide teekond samal tasandil enam ei ristu. Samatasandiliste raudteeülesõidukohtade ohtlikkust tõestavad kasvõi mitu tänavustki juhtumit: mai lõpus hukkus Jõgevamaa piiri lähedal Vägeva raudteeülesõidul sõidukijuht, kes autoga vastu täiskäigul Tartu suunas liikunud Tallinna-Tartu kiirrongi kihutas. Tartu külje all asuv Tiksoja raudteeülesõit, mis erilise õnnetusterohkusega silma paistab, nõudis järjekordse ohvri aga vaid kolm nädalat tagasi, kui hukkus rongile autoga ette sõitnud eakas mees.
Mõistagi toob Kaarepere viadukti rajamine ja liikluse ümberkorraldamine paljudele kaasa ka ebamugavusi: kellelgi tuleb loobuda mõnest maatükist ja kellegi teekond punktist A punkti B pikeneb. Samas võib Kaarepere viadukti projekti puhul küll öelda, et kohaliku rahvaga nõu pidamata pole midagi tehtud ning kohalikud omalt poolt on olnud koostööaltid ja andnud projekteerijale kasulikku nõugi.
Loodetavasti kulgeb ka tulevane maaost tõrgeteta ning kahe aasta pärast on vajalik rajatis valmis.
19. september 2009