Juba noorena võib hobist saada unistuste töö

17aastane Jõgeva neiu Anita Sibul on kaks aastat YouTube’is   moe- ja iluteemalisi videoid koostanud. Õpetlike klippide loomine internetis on tema jaoks töö ja uued videolood lisanduvad iga nädal.


Omanimelisele kanalile postitab Anita iga nädal meigi- ja soenguõpetusi, stilistikat ning vahel ka reisivideoid. Hiljuti valmis tal laiemalt populaarsust kogunud Kylie Jenneri riietustest inspireeritud “lookbook”, mis on praegu ka enim vaadatud klipp.

“Mood on mind huvitanud juba algklassidest saadik. Hiljem mõtlesin ikka endale meiki tehes, kuidas see kaamera ees välja näeks ning mida ma juurde räägiksin. Paar aastat hiljem avastasin, et YouTube`s on palju videoid, mis mind inspireerisid. Kui soovid midagi teha, siis peabki selleks midagi ette võtma, et unistused täituksid,” rääkis Anita. Teda julgustasid videoid tegema ka sõbrannad, kes aeg-ajalt ilunõu küsisid ning soovitasid tal n-ö jala moemaaima ukse vahele suruda.

Anita ütleb, et moeklippide tegemine oma YouTube kanalile on Eestis üsnagi haruldane, levinumad on blogijad ehk veebipäeviku pidajad. “Youtuber on see, kes tahab ennast nii tunda, selles osas kindlaid tingimusi ega reegleid ei ole. Peab olema staaži ja kogemusi, siis on teada, et sisu on kvaliteetne,” rääkis tüdruk. Praegu käib yotuberite maailmas tihe rebimine. Kvaliteet aina paraneb, eelkõige just monteerimise osas. “Näiteks  on tuntumatel tegijatel juba oma stuudiod ja kallid kaamerad. Mõned on oma tehnikat täis kodustuudiot näidanud. Siin pole midagi ka imestada, sest see on töö ning pildil püsimiseks ei tohi taset alla lasta,” nentis  ta. YouTube`s on tähtis tellijate arvu suurendamine. Visatakse nalja, et kui miljon tellijat on täis, siis võib juba kergemalt võtta. “Vaatamiste pealt makstakse. See on küll väike summa, mis kuus tuleb, ent motiveerib edasi tegutsema.” 

Hobist sai töö

Anita sõnul ei saa videote tegemist enam hobiks nimetada. “Minu eesmärgid on kõrged, hakkan ise ka kartma, kas kõik ikka õnnestub. Kuid tean, et alla ei tohi anda ja peab edasi tegema. Loodan, et sellest saabki tulevikus minu töö,” tunnistas sihikindel tüdruk. Põhiküsimus on ennast selles valdkonnas tõestada. “Kui teaksin, kuidas, siis oleksin juba teinud. Midagi kergelt ei tule. Järjepidevus ja distsipliin on oluline.”

Videotes on kõige olulisem tegija iseloom ja kõnetavad teemad. “Mõnel võib küll olla üks hea klipp, aga pärast seda ei teata temast enam midagi. Oluline on pidevalt vaatajaid huvitavaid lugusid teha. Järgijad tulevad aja jooksul, selleks võib kuluda mitu aastat. Oluline on kannatlikkus,” selgitas Anita youtuberite töö eripärasid.

Et n-ö ree peal püsida, selleks jälgib Anita ka oma kolleegide tegemisi. “Väga hea tegija, kellest eeskuju võtta, on MyLifeAsEva – ta on lõbus ning ilus, see paelub vaatajaid. Professionaalset meiginõu saab Carli Byble videotest. Üks minu lemmikuid on Make up by Mandy. Ta on minust noorem tüdruk, alustas juba 10aastaselt moe- ja iluklippide tegemisega. Praeguseks on 15-aastase tüdruku Youtube kanalil juba mitu miljonit tellijat,” rääkis Anita sellest, kuidas aastatega tuleb vilumus. “Minu esimene video on veel üleval. Mäletan, et väga imelik oli kaamera ees rääkida. See oli rohkem proov, kindlat ideed ei olnud, näitasin lihtsalt oma lemmikriideid ja meigivahendeid.”

Pikad tööpäevad

“Ühe klipi tegemiseks läheb umbes kaks tundi. Need on lihtsad võttepäevad, kui filmin oma koduses stuudios. Panen kaamera statiivile, sean valguse paika. Kõik nurgad on juba välja kujunenud ja kaamera sättimise peale palju aega ei kulu. Kaamera on väljakeeratava ekraaniga, muidu on meiki raske teha,” kirjeldas ta.

Kõige suurem töö on Anita sõnul monteerimine, millele kulub umbes kuus kuni kaheksa tundi. Riietustega läheb veel kauem, siis on oluline jälgida, et tegevus läheks ikka muusikasse. “Filmin ja monteerin erinevatel päevadel. Kui korraga ei tee, siis ei kulugi nii palju aega,” lisas ta.

Kooli kõrvalt on unistuste tööga tegelemine raske. Kogu aeg on kiire ja üha nobedamalt tuleb tegutseda, kui tahad pühenduda. “Olen endale tähtajad paika pannud. Kui sellest üle läheb, ei juhtu midagi, aga seni, kuni ma pole veel tuntud tegija, on järjepidevus oluline – siis on suurem võimalus silma jääda,” rääkis tüdruk sellest, mis on pildil püsimiseks oluline. Anita teeb kõik oma videod inglise keeles, siis ei ole vaatajaskond piiratud ning võimalus auditooriumi haarata on suurem. “Positiivne on seegi, et saan koolis keeletunnis õpitut praktikas rakendada, mu kõneoskus on kõvasti paranenud. Lisaks olen saanud välismaa videologijatega tuttavaks ning ühine moehuvi ühendab meid.”

Mood on eneseväljendus

“Minu jaoks on moes piiramatult võimalusi eneseväljenduseks – saan katsetada mitmesuguseid stiile ning huvilistele ilu- ja moenõu jagada,” sõnas tüdruk, lisades, et kõige populaarsemad teemad, mis vaatajatele huvi pakuvad, on lihtsad ja igapäevased: kuidas teha meiki, soengut ja ennast riidesse sättida. Siin mängivad olulist rolli aastaajad ja tähtpäevad. Lihtsad ja õpetlikud on ka Get ready with me klipid, mis aitavad vaatajal end koos Anitaga hõlpsalt ning kiirelt valmis sättida.

Noor videoblogija jagab oma nippe, kuidas ennast koolipäeva hommikul kiirelt valmis seada.  “Põhiline on panna tempokas muusika mängima. Laul on umbes kolm kuni neli minutit pikk, siis on teada, kui kaua aega läheb. Meigile palju aega ei kulu, sest see on juba välja kujunenud ja iga päev seda ei muuda. Riided on valmis seatud juba eelmisel päeval, nii lähebki hommikul kiiresti,” kirjeldas Anita oma hommikurutiini.

Moe- ja iluteadmised on ta aastate jooksul omandanud teistelt selle valdkonna gurudelt, ajakirjadest ning ka inimestelt enda ümber. Anital lemmikajakiri on Mood, mille persoonilugudest saab hulgaliselt häid ideid ning inspiratsiooni.

Anita enda sõnul suur katsetaja ei ole. “Kunagi arvasin, et kokku sobivad ainult ühte värvi asjad, materjalist olenemata, nüüd on päris naljaks tagasi vaadata. Oma juustega tegeldes olen vägagi tagasihoidlik, pole neid kunagi värvinud ega isegi triipe teinud, seepärast ongi need nii paksud,” tunnistas ta.

Seevastu on Anita meeleldi valmis enda peal erinevaid riietumisstiile katsetama. “Säästlikult saab moodsaid rõivaid Humana poodidest ühe euro päevadelt. Kulutan selleks paar tundi ja lappan kõik läbi. Olen isegi disainerite asju leidnud. Ma ei osta kallitest poodidest midagi. Tahan eksperimenteerida, ühe euro eest tükk saan osta palju asju ning erinevaid stiile proovida.”

Reisidelt ideid ammutamas

“Reisimine on lõbu ja videod on töö. Reisi peal saan ka filmida, samuti saan näidata, mida kannan, millise riietusega lennujaama lähen, mida reisil teen, millist meiki eelistan.” Senini on Anita lemmiksihtpaigad olnud New York  ja Goa Indias. “Mulle meeldib, et Indias on inimestel aeg maha võetud, nad ei kiirusta ja on sõbralikud – endalegi üllatusena leidsin, et selline ühiskond sobib mulle. Puhkasin Goas, aga tahan kunagi ka Gangese jõe äärde jõuda. New Yorgi Time Square oli minu ammune unistus, mis paari aasta eest täitus. See linn on moodi ja inspiratsiooni täis,”  jagas Anita oma vaimustust.  

Loomingulist inspiratsiooni leiab  tema sõnul iga päev ka Eesti tänavatelt. “Iga inimene on omanäoline. Kui midagi põnevat näen, siis mõtlen alati, mida ma ise prooviksin või kuidas  teisiti teeksin.”

Kes on Anita Sibul?

*17-aastane jõgevalanna

*Lõpetas 2014. aastal Jõgeva põhikooli kiituskirjaga

*Ainekiituskiri vene keeles

*Õpib alates sügisest Tartus Jaan Poska gümnaasiumi 11. klassis

*Teinud kaks aastat moe- ja reisivideoid

*Tantsib Jõgeva JJ-Streetis hip-hoppi ja Tartu grupis vouge´i

*Lõpetas 2012. aastal Jõgeva kunstikooli

*Pärast gümnaasiumi lõpetamist on tal plaanis õppida stilistikat või ärindust

*Töötab fotomodellina

*Anita Youtube`i kanalil on praegu ligi 1500 tellijat 

Suudab alati midagi kasulikku ette võtta

Sõber Hegert Toomsoo ütleb, et Anita on üks neist asjalikest noortest, kes suudab oma ajaga alati midagi kasulikku ette võtta. “Ta teab, mis teda huvitab, ning oskab seda külge endas arendada, luues videoid YouTube’i. Kui sul on  moe teemal abi vaja, siis Anita oskab kindlasti nõu anda. Sellest noorest tüdrukust kuuleb varsti kogu maailm!”

MARGE TASUR

blog comments powered by Disqus