OÜ Sopimetsa Karjäär juhataja Juss Maureri sõnul ootavad nemad Kaarepere viadukti ehitamise algust. Praegu pole lähedal ühtegi objekti, kuhu saaks killustikku müüa.
Jõgeva-Mustvee tee remondiks võtab Talter killustiku Estonia karjäärist, saades toorme kätte veidi odavamalt kui Sopimetsast. Alates 1. septembrist peab ka Estonia karjäär toorme hinda tõstma ja see oleks juba Sopimetsaga enam vähem võrdne.
Betoonitehased ei osta juba eelmisest sügisest saadik õieti midagi, betooni tarbimine on nii väikeseks jäänud. “Sügise poole on betoonivalmistajad natuke ärganud. Vastu talve tuleb meile ikka hirm nahka, peame vist kõik seisma panema,” tunnistas Maurer. Tema sõnul jookseb seisma jäänud karjäär vett täis ja seda tühjaks pumbata on üsna tülikas, ka vettivad pealmised kihid läbi.
Karjääri juurde tulevad otseteed on kinni pandud ja suured autod peavad ringi sõitma. Aastaringselt on kinni kruusatee Aitu, võib-olla talvel, kui kõik on sügavalt läbi külmunud, võetakse kuuks ajaks keelumärgid maha. Jõgeva suunas ümber Pauastvere vedades tuleb rohkem kui kümnekilomeetrine ring, mille tellija peab kinni maksma.
“Ettevõtlust toetatakse meil küll sõnades, tegelikkuses aga jäädakse oma mugavustsooni,” nentis Maurer.
Sopimetsa Karjäär müüs 2007. aasta esimesel poolaastal killustikku 10, 2008. aasta esimesel poolel 7,5 ja tänavu esimesel poolaastal 4,2 miljoni krooni eest. Müük on tippajaga võrreldes kaks ja pool korda vähenenud.
HELVE LAASIK