Maikuu keskel alustatakse aktsiaseltsis Konesko suurte elektrikilpide tootmisega. Tegemist on viis-kuus tonni kaaluvate, kahe ja poole meetri kõrguste ja poolteise meetri laiuste nn E-ruumide ehk suurte ratastel konteinerkraanade juhtimissüsteemidega. Kilpide korpused valmistatakse Konesko Põltsamaa tehases.
Konesko elektrikilbitehase juhi Kristel Sassi sõnul teeb tehas allhanketööd ja sõltub seega suuresti kliendi otsustest.
Valmistatakse vastavalt kliendi tellimustele
Konesko suurkliendil Konecranesil läheb konteinerkraanade müük väga hästi. Samas ei olnud Konecranesil enam vaba ressurssi ning seetõttu otsustatigi lisaks sildkraanade ja telfrite elektrikomponentidele (elektrikilbid, toiteplokid, juhtpuldid) Konesko elektrikilbitehases ka konteinerkraanade juhtkilpe tootma hakata.
Et tegemist pole Konesko oma tootega, siis valmistatakse suuri elektrikilpe vastavalt kliendi tellimustele. Konecranesi andmetel on konteinerkraanadele tellimusi sees juba 2016. aasta kevadeni. Juunist novembrini plaanitakse Koneskos toota üks elektrikilp kahe nädala jooksul ja edaspidi juba üks kilp nädalas.
Elektrikilpide komponendid ostetakse sisse erinevatelt tarnijatelt üle maailma, Koneskos pannakse need kokku, tehakse ühendused, lõputest ja viimistlus.
Korpused tulevad Põltsamaa tehasest
Kristel Sassi sõnul on loogiline, et kui elektrikilbid pannakse kokku Koerus, siis korpused toodetakse Konesko Põltsamaa tehases, mitte ei osteta neid sisse seniselt Soome valmistajalt. Seoses elektrikilpide tootmisse juurutamisega võeti Põltsamaale juurde üks komplekteerija ning elektrikilbitehasesse Koerus lisandub umbes 15 töötajat. Veebruarist maini viibisid Konesko Soome koostööpartneri juures Konecranesi tehases Hyvinkääl väljaõppel neli Konesko spetsialisti ja 10 elektrikilbikoostajat.
Elektrikilpide tootmiseks võeti kasutusele osa Koeru mootoritehase mähkimisruumist. Sellele vaatamata ei ole elektrimootorite tootmine vähenenud, vaid tootmispindu on efektiivsemalt kasutusse võetud.
Esimene Koerus toodetud suur elektrikilp peaks jaanipäevaks valmis olema. See saadetakse Konecranesi Poola tehasesse, kus see lõplikult komplekteeritakse ning saadetakse edasi lõppkliendile Togo pealinnas Lomes.
TOOMAS REINPÕLD