Valeri Volkovi sillaehituskunsti näeb ka Jõgevamaal

Eestimaa üks produktiivsemaid sildade projekteerijaid ja nende rajamistööde orgamiseerijaid Valeri Volkov on endale kodu rajanud Jõgeva valda Kivijärve külla. Sealt sõidab ta varahommikul objektidele erinevatesse paikadesse. Lähiminevikus ehitas Volkov sildu ka Siberis kurikuulsal BAMil ehk Baikal-Amuuri magistraalil. Valeri Volkovi sillaehituskunsti näeb ka Jõgevamaal.

Jõgevamaalane sai Valeri Volkovist sobiva kodu otsingutel, milles oli ka omamoodi huumorit. “Sündisin Tallinnas ja elasin väga pikalt Harjumaal. Hakkasin aga Kesk-Eestis otsima paika, kust oleks enamvähem ühesugune arv kilomeetreid autoga erinevatesse Eestimaa nurkadesse jõudmiseks. Sel eesmärgil sõitsime koos vanema poja ja abikaasaga peaagu terve Eesti läbi. Kord sõidust väsides, jäin autos Laiuse lähedal mõneks tunniks magama. Siis hakkasin huvi tundma, kas selles kandis on võimalik endale kodumaja muretseda. Võimalus avaneski Kivijärve külas,” rääkis Valeri Volkov.

BAMil sildu ehitamas

Valeri Volkov lõpetas Tallinna ehitus- ja mehhaanikatehnikumi ja hindab seal omandatud haridust väga heaks. “Õppisin ehitajaks, kuid hiljem spetsialiseerusin sildade ehitamisele. Noore mehena läksin tööle Siberisse Baikali -Amuuri magistraali (BAM) ehitusele. Meie rongis oli 115 inimest, kellest pooled eestlased, ülejäänute emakeeleks oli vene keel. Lähim alev asus meist 178 kilomeetri kaugusel ja teed sinna alles ehitati,” tunnistas mees.

Volkov alustas BAMi rajamisel töömehena. Koos oma meeskonnaga ehitas ta Siberisse seitsme aasta vältel kakskümmend viis silda.

Eesti töörühma, milles Volkov töötas, juhtis ajaloolase haridusega Enn Leisson, kellest hiljem sai teleajakirjanik ja poliitik. “Leissoniga olime head tuttavad ka hiljem. Aitasin tal niiöelda kaadritaguselt teha üht saatelõiku, mis käsitles kortertite jagamise probleemi Lasnamäel.

Karmi, kuid kontinentaalse kliima tõttu mulle Siberis haigused kallale ei kippunud. Mõnedki korrad kohtusin taigas silmast silma karuga. Eriti ohtlikud on sellised trehvamised talvel, kui karu talveunest üles aetud. Siis tuli vaadata, kuidas kiiresti minema saada,” rääkis Siberi karastusega sildade rajaja.

Volkovi stiilis sillad

Eestis on Valeri Volkov sildade rajamisel tegelenud järelevalvega ning koostanud ka projekte. “Koostöös lätlastega loodud firma kannab küll lätikeelset nime, kuid registreerisin selle Jõgevamaale, sest pean end selle maakonna patrioodiks,” lausus ta.

Töömahukamateks ja atraktiivsemateks rajatisteks, mille taastamisele ja valmissaamisele panustatud, nimetas Valeri Volkov sildasid Hiiumaal, Raplas, Audrus ja teisteski paikades. “Jõgevamaal oli üheks suuremaks ettevõtmiseks silla ehitamine Kasepää valda Omedusse. “Projekteerisin selle silla ja tegin ka järelevalvet. Omedus tuli meil tegutseda nii, et pidime silla keskmise osa ajutiselt üheks kuuks üles tõstma. Samuti koostasin Pedja jõele rajatud silla projekti. Tundub, et minu poole pöörduti selle töö osas põhjusel, et elan Jõgevamaal ja mul on hea objekti vaatamas käia. Samuti on mu mõtted mängus olnud kahe silla ehitamisel Tallinna- Tartu maanteele Põltsamaa lähedale.”

Volkov märkis, et tema projekteeritud sildadel on ka omapära. “Kasutan väga palju puitu ja seda isegi maanteesildade puhul. Mulle meeldib see. Pean lugu ajaloohõngulistest sildadest, püüan kaasa aidata nende säilitamisele ja restaureerimisele. Rõhutasin vajadust jätta president Konstantin Pätsi ajal ehitatud sild alles ka Mustveesse, kahjuks läks aga teisiti.”

Sildadega on seotud ka legendid ja möödanikus sündinud reaalsed lood. “Vasulasse silla ehitamine 20. sajandi algul sai alguse sellest, et mõisniku tütre pulma tulnud seltskond ei pääsenud autodega (toona oli Tartus juba 12 autot, mille omanikud ja juhid tänases mõttes taksoteenust pakkusid) üle. Nii otsustatigi sild rajada. Praegune sild rajati Vasulasse 2008. aastal, kui vana silla ehitamisest oli möödunud sada aastat. Audru sild on seotud raudtee ehitamisega Pärnu kanti ja põhineb ka raudteekonstruktsioonil.”

Praegu on Valeri Volkovi huviorbiidis Võidu silla renoveerimine Tartu kesklinnas. “Ma olen projekteerimismeeskonna liige ja ühtlasi koordineerin ka teisi töid. Loodan, et paari päeva pärast saab see sild uue asfaltkatte. Sild saab ka omalaadse ja atraktiivse valgustuse. Tuleval aastal peaks aga peaaegu sajaprotsendiliselt remonti minema Tartu kaarsild.”

Töö ja hobi koos

Volkov märkis, et sildadega seotud tööd on talle lisaks ka hobiks. “Ameti tõttu tuleb mul sildu pidevalt pildistada. Nüüdseks on fotograafiast kujunenud ka harrastus. Kannan fotoaparaati alati kaasas. Kui midagi huvitavat näen, siis ikka pildistan.”

“Kodu Kivijärvel aitab mul korras hoida abikaasa, kes töötab Tallinki laevaliinidel kokana. Kodustest söökidest tuleb kaasal kõige paremini välja tatrapuder,” rääkis mees.

Sildade spetsialist tunnistas, et Jõgeva on hubane ja ka väga huvitav linn. Kõik paikneb siin käe-jala juures. Rikkaliku kaubavalikut soodustab paljude kaupluste olemasolu. Mõned liiklusmärgid on minu tähelepanekul siiski valesti paigutatud. Tõeline tipptase tuleks aga Jõgevale siis, kui siit saaks osta lennupileti kas või Pariisi,” lausus Valeri Volkov.

Valeri Volkovi elukäik

*Sündis 1955. aasta 13. juulil

*Õppis Tallinna ehitus-ja mehhanikatehnikumis 1972-1977

*Osalenud erinevatel täienduskoolitustel

*Medal eeskujuliku töö eest BAMil

*Hobiks fotograafia

*Abikaasa ja kaks poega

Olulisemad töökohad

*Kärberi nimelise kutsekeskooli nr 12 õppejõud 1977-1979

*Tegevus BAMil Burjaatias 1979-1985 sihtrühmas nr 53.

*1985-1990 Teede remondi- ja ehitustrusti sillaehitusvalitsuse plaani- ja tootmisosakonna juhtaja

*Seejärel koperatiiv Biko ehitusosakonna juhataja

*1994-1996 OÜ Burni asedirektor

*1996-199 AS Facio töödejuhataja ja projektijuht

*2000-2002 tegutsenud füüsilisest isikust ettevõtjana projektide koostamise alal

*2003-2006 firma Tilts Eesti filiaali peaspetsialist

*Alates 2006 Eesti-Taani Kommunikatsioon OÜ järelevalve vaneminsner, ekspert

Tähtsamad tööd sildade ehitamisel

*Rakvere maanteeviadukti rekonstrueerimine

*Endla viadukti rekonstrueerimine Tallinnas

*Sillad Tartu-Petseri raudteelõigul

*Aderi viadukti ümberehitamine ja projekteerimine

*Rapla kivisilla rekonstrueerimine

*Omedu silla projekteerimine

*Jõgeva viadukti ja pealesõitude remondi projekti koostamine

*Suuremõisa-Käina vanal maanteel asuva ajaloolise silla remont

Tõsine kultuuri- ja ajaloohuviline

Vabakutseline loomeinimene, kultuurielu edendaja Anne Räpp ütles, et Valeri Volkovi igapäevatöös sildade rajamisel on tunda tõsist kultuuri-ja ajaloohuvi. “Esimest korda kohtusime, kui ma Laiusevälja kalmistul väravaehitust parandasin. Ta sõitis mööda, peatas auto ja tuli juttu ajama. Kohe ühines ta mõttega lootusetult lagunenud õigeusu kiriku asemele külakabel ehitada. Kodukoha Kivijärve eest on Valeri Vokov hoolitsenud mõisaparki võsast puhastades.”

i

JAAN LUKAS

blog comments powered by Disqus