Messil Grüne Woche õpetati Peipsi kalurite kombel võrke punuma

Berliinis toimunud maailma suurimal toidumessil  Grüne Woche (Roheline Nädal) Peipsimaad tutvustanud MTÜ Peipsimaa Turism eestvedaja Kaja Allilender loodab, et see rahvusvaheline sündmus aitab kaasa välisturistide arvu suurenemisele Eestis. Allilenderi sõnul andis mess ka uusi mõtteid ja julgust paikkonnale iseloomuliku toidu tutvustamiseks läbi turismiettevõtluse.

Grüne Woche messil ilmnes, et Peipsi järvest ollakse üsna palju kuulnud, sest seda veekogu tutvustatakse ka koolide geograafiatundides. “Aga üldiselt vajab Peipsimaa enamasti ikka veel avastamist. Asjaolu, et Eesti seekord messil partnermaaks oli, mõjus turunduslikult ikka väga võimendavalt. Nii võib loota, et Eestimaad ja sealhulgas Peipsimaad tuleb külastama senisest rohkem Saksa turiste,” kinnitas Allilender.

“Messil esindas Peipsimaad ka kalur ja köögiviljakasvataja Konstantin Savvo Tartumaalt Peipsiääre vallast. Ta õpetas Berliinis kalavõrgu tegemist, kusjuures põlist Peipsi kandi tööd proovis üsna palju huvilisi. Asjale tuli kasuks ka Savvo saksa keele oskus. Populaarseks kaubaks osutusid Peipsi sibula vanikud, mida ta müüs. Savvo oli üks kohalikke initsiaatoreid, tänu kellele Peipsi sibul eraldi kaubamärgiks kuulutati,” rääkis Allilender.

“Grüne Wochel, mis on ennekõike toidumess, väärtustati kohalikku toorainet ja sellest  valmistatud toitu. On oluline, et Peipsi järve head värsket kala ja sellest tehtud toite, samuti värskest hooajalisest köögiviljast tehtud roogasid selle piirkonna  toidukohtades pakutaks. Peipsimaale tullakse ju nautima siinsele kandile iseloomulikke toite, mitte aga seljankat ja šnitslit. On tarvis julgustada piirkonna ettevõtjaid üha rohkem kohalikku toorainet ja ka retsepte kasutama,” märkis MTÜ Peipsimaa Turism juht.

Tema sõnul Peipsimaa Turism messilt koostööpartnereid siiski ei saanud. “Selleks on konkreetne regioon liiga väike. Küll aga tekkis uusi ja häid koostöösuhteid  Piimaliidul, Eesti Põllumajandus- Kaubanduskojal ja teistel suurtel organisatsioonidel. Võib arvata, et Eestist pärit toitu hakatakse üha rohkem eksportima,” lausus Allilender.

Küsimusele, milline riik või piirkond ülemaailmsel messil kõige enam meelde jäi, vastas ta, et kedagi otseselt välja tuua on väga raske. Mitmes hallis olid esindatud Saksamaa liidumaad oma tuntud headuses. Eraldi hallis esindas oma tooteid Venemaa. Aasiamaad paistsid jälle silma rikkaliku vürtsidevalikuga,” tõi ta näiteid.

i

JAAN LUKAS

blog comments powered by Disqus