Balbiino uus jäätis saab Jõgeva neiu kujundatud ümbrise

Tuleval kevadel toob jäätisetootja Balbiino turule uue pulgajäätise “Cool”. See jõuab tarbijani Tartu Kõrgema Kunstikooli Jõgevalt pärit meedia- ja reklaamikunstitudengi Tuuli Laumetsa kujundatud pakendis. Jäätisepakendi kujundus tõi talle võidu möödunud reedel Tallinna Polütehnikumis toimunud kujundusgraafika õpilaste üle-eestilisel kutsevõistlusel “Trükis”.

Tuuli Laumets ei tulnud mitte ainult võistluse üldvõitjaks, vaid ta tunnistati parimaks ka kõrgkoolide üldarvestuses. Ametikoolide arvestuses oli parim Joonas Tensing Tartu kunstikoolist. Tema valmistas ka uue jäätise tarvis parima plakati. Tehniliselt parimaks tunnistati Tartu kunstikooli õpilase Peeter Tvauri võistlustöö ning parima loomingulise lahenduse preemia sai Yana Tkachuk Narva kutseõppekeskusest.

Balbiino turundus- ja kommunikatsioonijuht Enel Kolk kinnitas, et Tuuli Laumetsa võidutöö oli ka jäätisemeistrite lemmik. Tema sõnul vajab kujundus koostöös autoriga veel pisut lihvimist ning siis võib see tootmisse minna.

Kutsevõistlus “Trükis” toimus kolmandat korda ning sellel võistlesid graafilise disaini ja trükitehnoloogia õpilased ja tudengid üle Eesti. Järgmine taoline mõõduvõtmine toimub aasta pärast.

Otsis omapära

Tuuli Laumets sõnas, et ta on ka varem mitmesugustel konkurssidel osalenud, sest ennast proovile panna on alati huvitav. Sellisel võistlusel, kus tuleb võõras arvutis midagi etteantud ajaga valmis kujundada, viibis ta aga esimest korda.

“Pakendit kujundades lähtusin eelkõige kliendi antud lähteülesandest,” ütles Tuuli Laumets. “Lisaks sellele pidasin silmas, et lõpptulemus mulle endale meelepärane oleks. Poodi minnes peaks tekkima tunne, et sellist asja ostaks küll. Tahtsin ka, et kujundus praegu turul olevatest toodetest erineks ja seeläbi müügiletil silma hakkaks.”

Konkursivõit oli Tuulile tema enda sõnul suur üllatus. Samas polnud see sugugi esimene kujunduskonkurss, mille ta võitnud on. 2012. aastal oli ta edukas Tallinna Kaubamaja ASi poolt loodud turvaettevõtte TopSec Turvateenused logokonkursil. Nüüd ehib nii kaubamaja kui ka Selverite turvameeste töörõivaid Tuuli kujundatud logo.

Tartu Kõrgemasse Kunstikooli läks Tuuli õppima 2010. aastal ehk kohe pärast Jõgeva gümnaasiumi lõpetamist. Erialavalikut põhjendas ta nii.

“Kunst on mulle alati südamelähedane olnud, ent klassikalises mõttes kunstnikuna ma ennast ette ei kujutanud. Tahtsin teha midagi loovat, aga seejuures ka praktilist. Seepärast valisingi meedia- ja reklaamikunsti kui väga mitmekülgse eriala.”

Oma käekiri

Jõgeval õppis Tuuli ka kunstikoolis, mille lõpetas 2007. aastal. Kunstikoolis õppis Tuuli asjadele loovalt ja julgelt lähenema.

“Kui mõni asi tundub esmapilgul teostamatu, siis mõtlen alati, et tegelikult peab ju ikkagi olema mingi tee, kuidas eesmärgini jõuda,” ütles Tuuli.

Praegu õpib ta Tartu Kõrgema Kunstikooli neljandal ehk viimasel kursusel ja on oma koolivalikuga väga rahul. Ta on veendunud, et see õppeasutus annab tasemel hariduse ja seda ka rahvusvahelises kontekstis. Tööle kavatseb ta asuda reklaami alal.

“Usun, et mul on juba välja kujunenud mingi oma käekiri,” sõnas Tuuli. “Põhiliseks eesmärgiks on minu jaoks lihtsus ja loogilisus. Samas pean oma käekirja järgimisest olulisemaks kliendi sõnumi edasikandmist, nii et see sihtgrupini jõuaks.”

Balbiino uus jäätis “Cool”, millele Tuuli pakendi kujundas, on piparmündikreemiga vaniljejäätis.

“Ma ise väga suur jäätisesõber pole. Suvel tuleb siiski minulgi mõnikord jäätiseisu peale. Piparmündijäätis on aga üllatavalt mõnus ja värskendav,” arvas Tuuli.

Jäätisepaberi saatus on teatavasti kurb: paremal juhul maandub see prügikastis, halvemal juhul hakkab tänavat risustama. Küsimusele, kas tal kurb meel ei ole, et tema loomingut selline käekäik ootab, vastas Tuuli Laumets:

“Minu erialal valmib palju asju, mille eluiga on väga lühike. Võtan seda kui paratamatust.”

i

RIINA MÄGI

blog comments powered by Disqus