Puurmani õpilased käisid mullamutivabal maal

Meie kooliaasta algas põneva Hiiumaa-reisiga, mille planeerimisega tegime algust juba aasta tagasi. Lõpuks avaneski meil võimalus osaleda kahepäevasel Hiiumaad ja merd tutvustaval väljasõidul.

Sõitsime Rohuküla sadamasse ja sealt praamiga imelisele Hiiumaale. Kärdlas võttis meid vastu giid Urve. Teel Kärdlast Ristnasse kuulasime põnevaid lugusid Hiiumaast, seal elavatest loomadest, lindudest, taimedest. Üllatusena saime teada, et Hiiumaal ei ela mutte ega  mäkrasid.

Hiidlased viskasid nalja, et mäkrasid võib siia tuua, aga mutte ei oota keegi.

Teel Ristnasse põikasime sisse ka Kõpu tuletorni, kust avanes  võrratu vaade. Nüüdsest teame, et Hiiumaal on kolm tuletorni: Kõpu, Tahkuna ja Ristna. Samuti teame, milleks tuletornid vajalikud on.

Lõunaks jõudsime Ristna looduskeskusse, kus meid ootas ees õppeprogramm “Metsad mere meeltevallas”. Matka jooksul täitsime töölehti, õppisime mängides loodust tundma. Nägime esimest korda leesikat vohamas, liivaluiteid ja kuuseseelikuid ning saime tunda karmi meretuult. Õhtuks suundusime majja, kus nautisime isetehtud maitsvat õhtusööki ja vahetasime päevamuljeid. Maja oli väike ja hubane. Teematoas sai mängida mitmeid metsamänge, vaadata harivaid õppefilme, aga ka joosta ümber maja ja pista loodusjõududega rinda tiigiveel parvetades. Kõrvalhoonesse oli hiljaaegu rajatud merekaubamaja, kus nägime palju mitmesuguseid merest leitud esemeid.

Teise päeva hommikul sõitsime läbi tiheda udu sadamasse. Mandrile tagasi jõudnud, suundusime Nõva loodukeskusse. Alustasime oma ekskursiooni giidiga looduskeskuse majas, kus uurisime lähemalt jääaja ja Neugrundi meteoriidikraatri mõjusid. Vaatlesime mikroskoobi abil seaharjaseid,  liblikatiibu, puuke. Edasi liikusime metsarajale, mis viis välja mere äärde. Selleks pidime ületama mitmeid suuri liivaluiteid. Retke lõpetasime lutsu viskamisega mere ääres. See oli suurepärane seiklus.

Suur tänu õpetajatele Raina Rumvoltile ja Eda Sääsele ning Keskkonna Investeeringute Keskusele toetuse eest.