Mustvee sadama ehitus võib alata juba tänavu

Mustvee linnapea Pavel Kostromini kinnitusel võib  kauaoodatud sadama ehitus alata juba tänavu. Lähiajal peaks siseministeeriumis allkirjad saama Eesti-Läti-Vene piiriülese koostöö programmi partnerlusleping. Kui see on teoks saanud,  võetakse kõik partnerid kokku tõenäoliselt Tartus. 

Sadamahoone rajatakse koos keskkonnainspektsiooniga

Ehituslepingu allkirjastamiseni tahaks linn jõuda käesoleva aasta lõpus, sadam peaks valmima tuleval sügisel. Mustvee tahab korda teha nii lõuna- kui ka põhjamuuli, samuti kaid, ja rajada korraliku slipi. Veel lõpetatakse pooleliolevad tööd. Sadamahoone rajatakse koos Keskkonnainspektsiooniga (KKI). Keskkonnaministeerium annab kõik oma varad üle Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsile (RKAS). Uue sadamahoone ehituses osalevad Mustvee linn, RKAS ja KKI. Valmis hoone läheb rendile RKASile.

Kai ehitamisel tuleks Kostromini sõnul vaiad maasse lüüa talvel. “Esiteks on siis pinnas kõvem ja teiseks vesi madal. Muidu peame ootama juunikuuni,” nentis ta.

Kõige mahukam töö on linnapea sõnul sadamahoone. Ta on seda meelt, et Mustvee suuruses linnas peaks olema sadam, mis suudaks vastu võtta kõik Peipsil sõitvad laevad. Sadama faarvaatri sügavust kontrollitakse ka ehitustööde käigus ja vajadusel puhastatakse. Mustvee sadam on edaspidi avatud kõikidele alustele, nagu Räpina sadamgi. Veel peaks sadama juurde tulevikus rajatama karavanide parkla. 

Uus sild ja liiklussõlm

Mustvee linnapea on veendunud, et need järve ligipääsud, mis on planeeringuga selleks ette nähtud, peavad olema lahti, samuti peab olema tagatud juurdepääs neile.

Kõik sadamas rajatav tuleb eelduste kohaselt munitsipaalmaale, maad ei erastata kellelegi. Vajalikud objektid võib tulevikus anda pikaajalisele rendile.

Paralleelselt sadama ehitamisega tegeleb maanteeamet ka senise liiklussõlme ümberehitusega ning rajab uue silla Mustvee jõele. Sild peaks tulema senisest laiem ja kõrgem, selle juurde tuleb kas tee alt või silla kõrvalt tunnel jalakäijatele ja jalgratturitele. 

i

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus