Kultuurikeskuses saab näha päästeteemalisi loometöid

Jõgeva kultuurikeskuse galeriis saab praegu vaadata päästeteemalisele loominguvõistlusele laekunud töid, mille autoriteks enamasti lapsed.

Jõgevamaalt laekus päästeala loominguvõistlusele ühtekokku 126 joonistust, plakatit, käsitööd ja kirjanduslikku katsetust. Kaheksast välja pakutud teemast osutusid populaarsemateks “Miks ma helistan numbrile 112?” ja “Tegime koos Nubluga…” . Mitmes töös leidsid käsitlemist ka teemad “Veeohud suvel ja talvel” ning “Kujundan endale ägeda suitsuanduri”.

Ka ainus võistlusele laekunud täiskasvanute loometöö, mille autoriteks on Torma valla päevakeskuses koos käivad psüühiliste erivajadustega inimesed, on suitsuanduri-teemaline: kõnealusest aparaadist on tormalaste käsitluses saanud õnneämblik. Kiigemetsa Kooli õpilased meisterdasid aga keraamilisi tuhatoose koos samast materjalist sigarettidega. Needki on suitsuandurid, mis üksiti rakendatud suitsetamisvastase propaganda teenistusse. Vahvad on ka Torma ja Palamuse lasteaia ning Luua algkooli laste meisterdatud tuletõrjeautod.

“Loometöid vaadates võib öelda, et fantaasiat lastel juba jätkub,” ütles Lõuna-Eesti Päästekeskuse ennetustöö büroo juhtivspetsialist Jõgevamaal Tõnu Vare.

Tema sõnul vaatab loometööd märtsi lõpus üle zhürii, kes hindab eraldi lasteaialaste, algkooli-, põhikooli- ja gümnaasiumiealiste õpilaste ning täiskasvanute töid. Aprilli algul antakse maakonna parematele kätte auhinnad. Iga vanuserühma kolm paremat tööd igast zhanrist on selleks ajaks aga juba edasi saadetud üleriigilisele võistlusele, mille kokkuvõtteid tehakse aprilli lõpus Tallinnas Vabaõhumuuseumis. Nagu mitmel varasemalgi aastal, annab Päästeamet ka tänavu välja kalendri, mis sisaldab fotosid loomevõistluse parematest töödest.

Päästeteemaline loominguvõistlus toimub juba seitsmendat korda ning tänavu on see pühendatud Eesti organiseeritud tuletõrje 90. aastapäevale. Valikut Jõgevamaalt laekunud konkursitöödest saab Jõgeva kultuurikeskuses näha 27. märtsini.

RIINA MÄGI

blog comments powered by Disqus