Palamusel uus kõnnitee

Uus valgustatud kõnnitee on 600 meetrit pikk ja kaks meetrit lai ning kaetud viie sentimeetri paksuse mustkattega. Kõnnitee rajamise käigus anti kõrval kulgevale sõiduteele sadevete ärajuhtimiseks uus profiil ning uuendati osaliselt selle katet. Rajati ka uusi truupe. Kõnnitee rajamine läks maksma ligikaudu 1,2 miljonit krooni, projekti kogumaksumus ulatub 1,9 miljoni ligi.

        ?Täpsemad arvud selguvad siis, kui arved kokku löödud saame,? ütles tellija esindaja, Tartu Teedevalitsuse järelevalveinsener Milja Päären.

        Nagu paljud väikeasulate kõnniteed, on ka Palamuse Viru tänava oma rajatud liiklusohtlike kohtade likvideerimise programmi raames riigi raha eest. Kõnnitee-ehitusel oli peaettevõtjaks AS Vooremaa Teed.

        ?Palamuse Viru tänava kõnnitee rajamisel oli meil kasutada juba Luua kergliiklustee rajamise kogemus: too oli meie firma jaoks esimene selline objekt,? ütles ASi Vooremaa Teed Jõgeva jaoskonna meister Andres Piir. ?Palamusel polnud vaja ka kõnniteed kallaku peale ehitada nagu Luual. Sestap oli siin lihtsam. Kui miski probleeme tekitas, siis olid need pinnases peitunud vanad kännud, mis tuli maha freesida, sest nende väljakaevamine olnuks läheduses jooksva kaabli tõttu ohtlik.?

        Tegelikult tiksuski kõnnitee ehitajatel töötades kogu aeg kuklas, et tulevase kõnnitee alla jääb valgusoptiline sidekaabel ning et seetõttu tuleb olla ülimalt ettevaatlik. Kaabel, olgu öeldud, jäi terveks.

Kvaliteet hea

        ?Töö heast kvaliteedist annab tunnistust see, et eilne vihm pole jätnud lompe ei kõnniteele, sõidutee uuendatud osale ega ka rentslisse,? ütles Tartu Teedevalitsuse juhataja Kuno Männik.

Küll tekkis tal aga küsimus, kus peaksid paiknema jalgrattatee algust tähistavad liiklusmärgid. Selgus nimelt, et need seisid mõlemal pool kohas, kus sõiduteelt kõnni- ja rattateele pääsemine raskendatud. Aga just sõiduteelt rattateele ümberpaiknemist see märk ratturilt nõuab. Pärast väikest mõttetalgut leiti üleskerkinud probleemile mõistlik lahendus.

Palamuse Vallavara juhatajal Enn Kivil mõlkus mõttes teinegi mure: nimelt sai uue tänavavalgustuse rajamise käigus maha võetud see elektriliin, mis toitis üle lähedalasuva Amme jõe tammi kulgeva jalgraja valgustust. Elektritööde tegija ei teadnud, et seegi liin vajalik on, vallamajas jälle ei osatud arvata, et liin töö käigus ette jääb. Loodetavasti leitakse lahendus sellelegi probleemile.

Inimeste säästmiseks

?Kahju, et teeäärsed maaomanikud kõnnitee jaoks meetrikese jagu rohke maad ei raatsinud loovutada: siis oleks siia veelgi kenama asja saanud teha,? ütles Enn Kivi. ?Tegelikult oleks kõnniteed vaja ka Kalmistu tee äärde, ent seal on majad paraku sõiduteele nii lähedal, et vajalikku maariba pole kuskilt võtta.?

Kuno Männik lisas, et kõnniteede rajamise on riik ette võtnud selleks, et inimesi liiklusõnnetustes vähem hukkuks.

?Palamuse ja Luua vahet kõndijaid ja jalgrattaga sõitjaid on päris palju ? nii kohalikke inimesi kui ka turiste. Seepärast oli kõnnitee rajamine siia igati õigustatud,? ütles Kuno Männik. ?Palamuse ongi nüüd päris õnnelikus olukorras: hiljuti sai rajatud kõnnitee ju ka aleviku Jõgeva-poolsesse otsa. Aga eks vald ole ise ka aktiivne olnud ja meie ettevõtmistele kaasa aidanud.?

RIINA MÄGI

blog comments powered by Disqus