Jõgeva linn liisis need viieks aastaks. Kummagi bussi liisingu kuumakse ulatub pisut üle 4000 krooni.
Ühisgümnaasiumi majandusjuhataja Raul Kull ütles, et kooli vana buss oli juba ainuüksi nende käes sõitnud üle 300 000 kilomeetri ning viimastel aastatel kulus remontimisele juba üle 40 000 krooni aastas. ?Ja üle piiri me sellega sõita ei saanud, ei Lätti ega Soome,? märkis ta.
?See polnud normaalne, et iga kord lastega võistlusele sõites tuli mõelda, mis saab siis, kui buss katki läheb ja tee peale jääme,? rääkis Kull.
?Senini kasutuses olnud bussid on ammu oma aja ära teeninud ja koolid on juba aastaid taotlenud nende väljavahetamist,? ütles Jõgeva linnapea Viktor Svjatõ?ev.
Käesoleva aasta linna eelarve koostamisel sai tema sõnul uute sõiduvahendite ost sisse planeeritud ja pärast pikaleveninud riigihanget ka teostatud.
Raul Kulli sõnul on uuest bussist võimalik kauba vedamiseks istmed välja tõsta. Samuti on bussis olemas konditsioneer. Uutes bussides reisimine on mugavam ja kindlasti varasemast oluliselt turvalisem.
?Usun, et mõlemal koolil on uute sõiduvahendite üle hea meel ja neid hoitakse ning kasutatakse heaperemehelikult,? tõdes linnapea.
Jõgeva linn kuulutas riigihanke koolidele uute busside ostmiseks välja juba aasta algul. Tähtajaks laekus kuus pakkumist, millest algul kvalifitseerus viis. Pärast võitja väljakuulutamist tuli aga protest, sest odavaima pakkumise teinud firma tarnitu ei vastanud täpselt nõudmistele. Nimelt selgus Autoregistrikeskuse tüübi vastavuse tunnistusest, et pakutud bussi kandejõuks oli peagu 200 kilo vähem kui Jõgeva linna hankes nõutud.
Seega langes veel üks pakkuja välja. Paremuselt järgmise pakkumise tegigi Volkswagen.Bussid jõudsid koolide käsutusse augusti keskel.
Jõgeva linnas asub kaks suure õpilaste arvuga gümnaasiumi ning koolil on vajalik sageli õpilasi ja õpetajaid vedada nii maakondlikele kui ka vabariiklikele üritustele. Aeg-ajalt tuleb sõita ka majandussõite.
Vanad bussid lähevad avalikule enampakkumisele ja need müüakse.
RIINA MÄGI