Maakonna bussiliiklus tiheneb

18. septembril kell 9 väljub Jõgevalt liinile number 75-0 uus 15-kohaline ATKO Liinide buss. Kui seni ulatus see liin Kaarepereni, siis nüüd saab sõita edasi Palamusele ja Tabiverre. Sama teed pidi hakkab buss sõitma esmaspäeviti ja neljapäeviti.

Teisipäeva ja reede hommikul kell 9 võtab seesama uus buss liinil number 66-9 ette teekonna läbi Voore, Torma ja Saareküla Palale; marsruudile on lisatud uusi peatusi.

Graafikud on koostatud nii, et külaelanik pääseb hõlpsasti lähedal asuvasse keskusse poodi, vallamajja ja teistesse vajalikesse asutustesse ning seejärel koju tagasi.

Pikendatud bussiliinide täpne graafik ilmub 19. septembri Ärilehes ning pannakse üles ka maavalitsuse kodulehel www.jogevamv.ee.

Maavanema initsiatiiv

Jõgeva Majandusühistu vana kauplusauto Tare lõpetas liikumise augustis. Suurt piirkonda teenindanud kauplusbuss oli oma n-ö pensioniea auga välja teeninud. Uue kauplusauto soetamine käib majandusühistule üle jõu, kinnitas ühistu juhataja Toomas Vahur juunikuus.

Põltsamaa piirkonnas käib praegu veel kauplusauto Viljandist, Torma ja Jõgeva valda teenindab kuni aasta lõpuni Rakke kauplusauto.

Külainimeste mure poodi pääsemise pärast jõudis kiiresti maavanem Aivar Koka kõrvu. Maavanem pakkus lahendusena välja maakonna mõne bussiliini pikendamise nii, et kaugemate piirkondade elanikud saaksid keskustes poes käia, vajaduse korral ka vallamajja või arsti juurde, apteeki või raamatukokku minna.

Maavalitsus ja Jõgevamaa Ühistranspordikeskus pidasid omavalitsustega nõu, kuulasid ära nende ettepanekud ning peaaegu kõiki soove arvestades koostasid kahe liinipikenduse graafikud. Samuti peeti läbirääkimisi vedajaga, aktsiaseltsiga ATKO Liinid.

Mittetulundusühingu Jõgevamaa Ühistranspordikeskus asutasid Jõgeva maavalitsus ja omavalitsused eelmise aasta lõpus ühistranspordi seaduses sätestatud ülesannete täitmiseks. Keskus tegeleb maakonna liinide korrastamisega, et Jõgevamaal ei oleks halva bussiühendusega paiku.

?Liinide pikendamine tõi bussipeatuste nimekirja ka uusi kohti, kus maakonnaliinidel varem peatust polnud, näiteks Visusti ja Imukvere,? ütles maavalitsuse majandus- ja transpordinõunik Eha Lukats. ?Samuti peatub buss nüüd Tabivere vallas Silma ja Juula peatuses, kust varem sõitis läbi Tartu maakonnaliin, ning Torma vallas Mutas, Rausis ja Lilastveres. Lisaks on selliseid uusi peatuskohti, kus varem peatus vaid kaugliinibuss.?

?Viimastel kuudel tegelesime rohkem Jõgevalt ida poole jääva alaga, nüüd hakkame läbi vaatama ja vastavalt vajadusele korrastama Põltsamaa piirkonna bussiliine,? sõnas ühistranspordikeskuse juhatuse liige Heldur Lääne, kinnitades, et mõned liinide pikendamised on sealgi kavas. Vedaja OÜ Eltor plaanib pikemate liinide teenindamiseks ka uue väikebussi ostmist.

Transpordi- või

sotsiaalküsimus?

Esialgu tehti ASiga ATKO Liinid kokkulepe liinipikenduste käigushoidmiseks kuni 18. oktoobrini, ühe kuu jooksul kulub kahele liinipikendusele üle 20 000 krooni maavalitsuse raha. Heldur Lääne sõnutsi kestab katseaeg siiski kuni aasta lõpuni. ?Kuu ajaga, rääkimata paarist nädalast, pole võimalik veel adekvaatset analüüsi teha, kas liinipikendused on rentaablid või mitte,? selgitas Lääne. ?Iga uus asi nõuab harjumisaega.? Sõitjate arvu hakatakse küll kohe jälgima, ent lõplikke järeldusi tehakse hiljem.

Lääne tunnistas, et kehtima hakkav sõidugraafik on kohati kohmakas: mõned bussisõitjad peavad lähedalasuvas keskuses käimiseks pika ringi kaasa sõitma. Ta lubas, et töö käigus kohendatakse marsruute reisijatele mugavamaks.

Tagasisidet ja ettepanekuid bussisõitjatelt ootab maavalitsus telefonil 776 6333, samuti võib neid kirjalikult tuua maavalitsuse infolauda.

Mõne kaugema kandi puhul on piir transpordi- või sotsiaalküsimuste vahel juba hägustumas, nentis Lääne. Tööealised inimesed käivad tööl autodega ning saavad kõik vajalikud käigud omal jõul tehtud. Kui külas elab ka mõni eakas inimene, siis sageli ei lahendu tema transpordimure sellega, kui liinibuss hakkab taluväravas peatuma ? eakas inimene ei taha kuhugi sõita, vaid vajab abistajat.

ANDRES LOORAND

blog comments powered by Disqus