Kihnu arengukava valmib Jõgevamaa Arendus- ja Ettevõtluskeskuse juhataja eestvedamisel

Arutelul osalejad on arvamisel, et sotsiaalmajanduslikult eduka käekäigu tagamiseks ja traditsioonide püsimiseks peab Kihnus elama teatud arv inimesi. Toomas Pajula sõnul tõdeti, et Kihnu saar ei tohi muutuda reservaadiks, vaid arengu tagamiseks peab seal pidevalt elama teatud inimhulk. “Et toetada soovi Kihnus elada ja siia ka uusi kodusid rajada, on tarvis riigipoolset toetust. Rõõmustab, et viimasel ajal on Kihnu elus hakanud tooni andma noored ja targad naised, nagu näiteks vallavanem Annely Akermann,” märkis Pajula.

Toomas Pajula juhtis arutelul töörühma, mis keskendus kultuuri ja hariduse probleemidele. “Põliste tavade hoidmisel on oluline, et tulevikuks säiliksid Kihnu pulmatraditsioonid. Kohaliku naise ja mehe abiellumine koosneb väga paljudest täpselt kindlaks määratud kombetalitustest. Selle korraldamiseks on võimalik ka rahvuskultuuri toetavatest projektidest raha taotleda.”

Vallavanem Annely Akermann iseloomustas Kihnu pulma kui kahe suguvõsa liidu sõlmimist. Omavalitsusjuhi sõnul toimus viimane selline pulm 1994. aastal.

Käsitleti ka Kihnu majandusprobleeme. Leiti, et kasulik oleks kohapeal võimalikult palju kala töödelda. Avaldati arvamust, et Kihnu vald võiks teha koostööd teiste omavalitsustega, kus samuti kalandusega tegeldakse. “Miks ei võiks Kihnu vald arendada suhteid ka Peipsi ääres asuva Kasepää vallaga, sest kalandust reguleerivad suuresti ühed ja samad seadused,” ütles Toomas Pajula.

Samuti tunnistati, et olulisi investeeringuid vajab Kihnu lennuväli. “Meile põhjustab muret talvine liikumisprobleem. Jäätee pole alati sõidetav. Seni kasutusel olnud lennuk AN ei vasta Euroopa Liidu nõuetele. Nüüd tuleb otsustada, kas muretseda kaasaegne lennuk või jäälõhkumisseadmetega laev,” rääkis vallavanem Akermann, kes pidas oluliseks, et arenduskeskused on alustanud tööd arengukava koostamiseks Kihnu vallale. Arengukava koostajate saarelolek jõudis ka mitmete kihnlaste kõrvu. “Hea ettevõtmine. Ühtlasi on tarvis silmas pidada, et turistide arv Kihnus liiga suureks ei kasvaks,” arvas Kihnus elav parvlaeva Liisu kapten Arvo Saare. “Mina pean kõige olulisemaks, et inimestel tööd oleks,” märkis kuulus rahvalaulik Virve Köster ehk Järsumäe Virve.

Konsultandid tutvusid Kihnu sadamaga, põllumajandusettevõttega, kus on hakatud tegelema lihaveiste kasvatamisega, ja tehnopargiga, kuhu tahetakse koondada saarel kasutatav põllumajandustehnika ja rajada puidutöökoda. Turismitallu lõunastama sõideti veoauto kastis. See veok on Kihnus turistide sõidutamiseks põhiline transpordivahend.

“Nüüd kirjutame arengukava kokku ja anname selle tutvumiseks ja arutamiseks Kihnu vallavolikogule,” lubas Toomas Pajula.

JAAN LUKAS

blog comments powered by Disqus