Edelaraudtee soovib toetuse tõstmist 21 miljoni võrra

Edelaraudtee teatas, et taotleb riigilt järgmiseks aastaks 158,4 miljonit krooni. Selline riiklik toetus lubaks jätkata reisirongiliiklust samas mahus kui eelnevatel aastatel ning suurendada veomahtu Tallinna-Tartu suunal, märkis ettevõte. Edelaraudtee juhatuse liikme Kalvi Pukka sõnul on ettevõtte poolt teenindatavatele reisidele 2006. aastaks riigieelarves ette nähtud 142 miljoni kroonine toetussumma. “Sellise summaga ei õnnestu jätkata järgmisel aastal reiside teenindamist senises mahus, sest kallinenud on kütuse hind ning tööjõukulud, aga ka veeremi remonditööd, mida oleme seni eelnevatelt perioodidelt edasi lükanud,” ütles Pukka. Ettevõte taotles selle aasta tegevuskulude katmiseks riigilt 143 miljonit krooni, kuid sai vedude toetuseks 137,2 miljonit krooni. “See tähendab Edelaraudtee reisijateveole 5,8 miljoni kroonist kahjumit 2005. aastal,” ütles Pukka. Kalvi sõnul sunnib 142 miljoni kroonine toetus Edelaraudteed mõtlema ka mustale stsenaariumile. Selle realiseerumine tähendaks reisijate teenindamise lõpetamist 1. jaanuarist 2006 mitmel väiksema reisijate arvu ning kasinama piletituluga raudteeharul. Ettevõte tõi välja Tartu-Elva-Valga, Tartu-Orava ja ka Lelle-Pärnu suuna. Majandusministrile saadetud kirjas teatas Edelaraudtee, et lisaks praeguse liinivõrgustiku säilitamisele on ettevõte valmis suurendama reedeti ja pühapäeviti reiside arvu Tallinna-Tartu suunal. Veomahu suurendamisest rääkides lisas Pukka, et see on ajendatud veonõudluse olulisest kasvust Tallinna-Tartu liinil lühenenud sõiduaja tõttu. Tallinna-Tartu liinile reedeti ja pühapäeviti lisanduvate täiendavate reiside käigushoidmise kulud kataks Edelaraudtee muude vahendite arvel. Eelmisel aastal reisis Edelaraudtee rongidega üle 1,7 miljoni reisija ning selle aasta kümne kuuga 1,5 miljonit reisijat. VOOREMAA

blog comments powered by Disqus