Põltsamaa linnapea Jaan Aiaotsa sõnul on Felix pidevalt avalikku sektorit toetanud. “Nende tegevus on igati tänuväärne,” märkis linnapea. Linn oli valmis ka lossikompleksi jaoks ostma väikese lokaalkatlamaja, kuid seda pole enam vaja teha.
Veel hiljuti oli linnal mure, et lossikompleks ei saa Felixi uuest katlamajast sooja. Nimelt renoveeris ettevõte tänavu suvel põhjalikult oma kütte- ning aurusüsteemi ning avas kolmapäeval uue katlamaja, mille ehitustööde maksumus ulatus üle 15 miljoni krooni.
Uus katlamaja on ökonoomsem
Ettevõtte uus kütte- ja aurusüsteem käivitub tervikuna oktoobrikuu jooksul.
Põltsamaa Felixi juhataja Anti Orava sõnul nõudis ettevõtte kütte- ja aurusüsteem põhjalikku ümberehitust, sest vana süsteem oli amortiseerunud, ebaefektiivne ning ei vastanud pidevalt kasvava tootmisettevõtte vajadustele.
?Kuna kütte hinnad on sel aastal kahekordistunud, loodame investeeringu tänu suuremale ökonoomsusele peagi tagasi teenida,? lausus Orav.
Ettevõtte uus kütte- ning aurusüsteem, mis lisaks uuele katlamajale hõlmab ka uusi soojasõlmi, trasse jm, on mõeldud eelkõige tööstusliku auru tootmiseks.
Sarnaselt senisele katlamajale, mis valmis 1961. aastal, on ka uus projekteeritud põlevkiviõli põletamiseks, ent kütta saab ka heleda õliga. Ühtlasi on loodud võimalus viia uus katlamaja vajadusel üle gaasiküttele. Vana katlamaja lõpetab tegevuse ja demonteeritakse järk-järgult pärast uue süsteemi töölehakkamist.
Toodete hinnatõus pole välistatud
Kas ja kui palju on Felix sunnitud peagi ka oma toodete hindu tõstma, pole veel teada. “Seni oleme suutnud hinnatõuse vältida, kuid suhkru ning kütuste hinnatõusud panevad mõtlema ka toodete hindade korrigeerimisele,” tõdes Orav.
Põltsamaa Felix on Eesti üks juhtivaid toiduainetööstuse ettevõtteid, mille käive kasvas 2004. aastal ligi 10 protsenti, ulatudes 139 miljoni Eesti kroonini. Firmas töötab 115 inimest. Peamiselt mahlade, mooside, majoneesi, valmistoitude, sinepi, marineeritud kurkide ja veini tootjana tuntud Põltsamaa Felixi tootenimistu on väga lai ? firma toodab ja turustab kokku 160 toodet kuue kaubamärgi all. Põltsamaa Felix on ühtlasi ainus kohalik mahlatootja, kes tegeleb ise ka õunte varumise ning mahlapressimisega.
HELVE LAASIK