ATKO Liinid suurendas busside ja bussijuhtide arvu

ATKO Liinide tegevdirektori Ülo Beilmanni sõnul on ettevõte juurde ostnud seitse Volvo ja neli Scania bussi. Lähitulevikus on ettevõttes kuusteist bussi ?Ostetud bussid  viiakse esmalt ülevärvimisele Kohtla-Järvele, kus asub ATKO busside remondibaas. Järk-järgult on plaanis kõvad istmed pehmete vastu välja vahetada. Sedagi tööd tehakse Kohtla-Järvel,? ütles firmajuht.

Suurimas bussis 53 kohta

Beilmann märkis, et AS ATKO Liinid on toonud Jõgevamaale ka 53-kohalise ekspressbussi Mercedes ja Scania busse, kus juba pehmed istmed on. Esinduslik buss teenindab igapäevareisijaid, kuid sobib hästi ka ekskursantide või teatrikülastajate sõidutamiseks.

Ettevõte ostis ka 15-kohalise väikebussi Volkswagen, mis sõidab väiksema reisijate arvuga liinidel. Esimene reis oli marsruudil Saduküla ? Jõune.

ATKO Liinide bussid varustatakse uute kassaaparaatidega. ?Uutesse kassaaparaatidesse saab sisestada infot mitmesaja bussiliini kohta. Iga bussijuht siseneb oma koodiga ja saab vajalikku liini sõitma hakata,? märkis Ülo Beilmann.

Uuele juhile vanem buss

Enne riigihanke võitmist töötas aktsiaseltsis ATKO Liinid kõigest kuus bussijuhti. Praegu on aga bussijuhte 14 ning sügisel, kui hakatakse teenindama õpilasliine, vajatakse veel kahte- kolme bussijuhti.

Osa uutest bussijuhtidest on varem töötanud teistes bussifirmades. Mõned alustavad bussijuhitööd esmakordselt ja vajavad koolitust. Ülo Beilmanni sõnul on koolitus võrdlemisi kulukas.

?Meie firmas on tavaks, et uus bussijuht saab algul sõitmiseks vanema bussi. Kui kogemused juba olemas, antakse talle uuem sõiduriist,? teatas Beilmann.

?Ma täpselt ei mäletagi, mitme erineva bussiga ma üldse sõitnud olen. Juhitud on nii LAZi kui ka Ikarust. Praegu olen ametis aktsiaseltsis ATKO Liinid. Tööd on piisavalt, aga kui vaja, suudaksin teha rohkemgi,? oli  68-aastane bussijuht Taivo Aasmäe oma võimetes veendunud.

?Enamik meie bussijuhte ongi keskealised või juba pensioniaastates. Nad on kogenud ja kohusetruud mehed. Mõeldes ettevõtte tulevikule, vajaksime ka nooremaid mehi. Firma püüdleb sinnapoole, et bussijuht hea töö eest võimalikult väärika palga saaks,? rääkis Ülo Beilmann. Firmajuhil on ka endal bussijuhi load ja erandolukorras võib ta ka ise sõita. Bussid hakkavad lähiajal tegema ka juhuvedusid ja muid tellimussõite.

ATKO Liinide bussijuhtidel on rinnas nimesildid, lähiajal saadakse ka nägusad töösärgid ja lipsud. ATKO Liinide kontor asub Jõgeval Estakaadi tänav 4-10 kus töötavad ka dispetserid.      

JAAN LUKAS

blog comments powered by Disqus