Mustveest Jõgevale või Tartusse tööle käimise teeb kalliks bussisõit

Liinibussiga Mustveest Tartusse sõites maksab pilet sõltuvalt bussifirmast 35?55 krooni, mis teeb edasi-tagasi sõidu hinnaks 70?110 krooni päevas. Kui iga nädal üle 500 krooni ainult transpordile kulutada, läheb kuus selleks pea 2000 krooni.

Mustveest Jõgevale maksab bussipilet Atko Liinide bussides 30 krooni, kuid on ka odavamaid ja kallimaid bussifirmasid. Jõgeva vahet sõites kulub päevas 60,  nädalas 300 ning kuus enam kui tuhat krooni. Oluline on ka sõidule kuluv aeg. Näiteks Mustveest Tartusse sõidab aeglane, kõikjal peatuv buss kuni kaks tundi.

Inimesed ei taha kodulinnast lahkuda

Jõgeva õmblusfirma Nordlanden juhataja Maigi Sulp kinnitas Jõgevamaa Tööhõiveametist saadud infot. Firma vajab teise vahetusse umbes 30 õmblejat, lisaks oleks võimalik kasvõi kohe tööle võtta ka juurdelõikajad.

Sulp teab, et sõit Mustveest Jõgevale on õmblejatele kulukas. Teine vahetus algab kell 17 ja töö lõpeb kell 23.30, nii et liinibussiga töötajad koju tagasi ei saakski. “Kindlasti peaks organiseerima töötajatele transpordi Jõgevalt Mustveesse,” märkis ta.

Marati Mustvee vabriku töötajad olid pärast koondamisteate saamist veendunud, et neil on ehk võimalik töötada ka Mustvees. Ükski Vooremaa küsitletud naistest ei mõelnud Mustveest lahkumisele. Kodulinnaga seovad neid eelkõige lapsed, kes õpivad Mustvee koolides. Ka ei soovi naised müüa oma maja või korterit, sest saadud rahaga pole võimalik suuremas linnas uut eluaset soetada.

Töötamisvõimaluste kohta suuremates linnades olid väga skeptilised need naised, kellel jäänud mõni aasta pensionini. 34 aastat Marati Mustvee vabrikus töötanud ametiühingu usaldusisik Svetlana Aganitsh ei usu, et suudaks kusagil mujal tööd leida. Praegu instruktorina töötav naine teab, et igal pool tuleb kõigepealt kulutada aega ümberõppimiseks, sest materjalid ja masinad on teistes firmades hoopis midagi muud kui Mustvees.

Töökäsi vaja eelkõige Tartusse

Kümmekond õmblejat tööle võtta saav Tartus spordi- ja vabaajarõivaid valmistava Ilves Extra nõukogu esimees ja omanik Arvo Kivikas ütles, et täiendõppe läbivad kõik tulevased töötajad, sest töö spetsiifika on teine. “Meil on suurepärane koostöö Tartu Kutsehariduskeskusega,” nentis Kivikas.

Ilves Extras teevad õmblejad kõigepealt proovitöö. “Me saame liinitööle lubada sarnase kvaliteediga töötavaid inimesi,” märkis Kivikas. Tema hinnangul läheb trikotaaziõmblejatel veidi aega, enne kui nad suudavad harjuda uute masinate ja materjalidega. Et nad suudaksid sama palju teenida kui vabriku staazikamad õmblejad, läheb kindlasti aega. Väljastpoolt Tartut käib Kivikase sõnul ettevõttesse tööle palju inimesi, töö on ühes vahetuses.

Oma tootmist ei kavatse Tartust välja viia ka õmblusvabrik Sangar. Sangari juht Gunnar Kraft ütles, et järgmisel kuul käivitub neil kolm uut konveierit ja õmblejaid on kindlasti rohkem juurde vaja kui kuus.

“Meie spetsiifika on ka natuke teine kui trikotaaz ja seetõttu vajavad inimesed täiendõpet,” märkis Kraft. Ka Sangar töötab ühes vahetuses.

Tööhõiveamet saab koondatavaid Mustvee õmblejaid täiendõppe ajal toetada stipendiumiga.

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus