Edelaraudtee rongipiletid kallinevad umbes 12 protsenti

Edelaraudtee teatel jääb järgmise aasta reisijateveoks planeeritud dotatsioonisumma tänavusega võrreldes samale tasemele ning kokkuleppel ministeeriumiga loodab ettevõte hüppeliselt tõusnud kulutused kompenseerida täiendava piletitulu ja kokkuhoiu arvelt.

Praegu maksab Edelaraudtee tavaklassi täispilet 38,5 senti kilomeeter, uuest aastast on see 43 senti kilomeetri kohta ehk 4,5 senti enam.

“Suuremate keskuste vahel oleme pileti hinna määramisel arvesse võtnud valitsevat turuolukorda ning muid sõitjate jaoks tähtsaid näitajaid, nagu näiteks sõidusagedus, kiirus ja mugavus. Sellest tingituna kallinevad piletid mõnedel liinidel keskmisest enam, teistel vähem,” ütles ettevõtte reisijateveo direktor Kalvi Pukka.

Uuest aastast hakkab Tallinna-Tartu rongiliini tavaklassi täispilet senise 70 krooni asemel maksma 75 krooni ning teise klassi pilet ligi 80 krooni. Tallinna-Viljandi rongiliini tavaklassi täispilet kallineb praegusega võrreldes üheksa krooni, Tallinna-Jõgeva liinil 12 ning Tallinna-Narva suunal kõige enam – 25 krooni.

2005. aastast hakkab kehtima piletihinna alampiir, mis on viis krooni sõltumata läbitavast vahemaast. Varasemaga võrreldes muutub Pukka sõnul ka soodustuste kord.

Edelaraudtee juhatuse esimehe Henn Ruubeli sõnul loodab ettevõte hüppeliselt tõusnud kulude katmiseks teenida täiendavalt viis miljonit krooni piletitulu.

“Hindu on samadel põhjustel sunnitud kergitama ka bussifirmad. Seega usume, et keskkonnasõbralik reisirongiliiklus säilitab ka uuel aastal ühistranspordi turul konkurentsivõime,” ütles Ruubel.

“Peamised kuluartiklid, mis sunnivad Edelaraudteed hindu tõstma on kütuse- ja metallihindade tõus ning lisanduv kütuse aktsiisi tõus.”

Edelaraudtee veab reisijaid Tallinna-Narva, Tallinna-Tartu-Valga, Tallinna-Türi-Viljandi, Tallinna-Pärnu, Tartu-Orava ning Tartu-Valga suunal.

1. jaanuarist 2005 kehtima hakkavad hinnad on kooskõlas majandus- ja kommunikatsiooniministri käskkirjas toodud määradega, koos uute hindade kehtestamisega korrigeeritakse ka soodustuste süsteemi.
VOOREMAA

blog comments powered by Disqus