Jõgevamaale paigaldatud kolme kollase akna eesmärgiks on kõige muu hulgas ka turismi edendada ja teadvustada, mida Lõuna-Eestis pakkuda on.
Möödunud aasta lõpuks laienes projekti “Elu kahe maailma piiril” tegevus Jõgevamaal ja siia paigaldati kaks uut raami: lisaks 2013. aastal Mustveesse paigaldatule on need nüüd ka Kuremaal ja Mandri-Eesti keskpunktis, kusjuures viimane on justkui sümboolne värav Lõuna-Eestisse. Kuremaa raam aga tutvustab lisaks kaunitele Vooremaa vaadetele ka siinset aja- ja kultuurilugu.
Väärtustame kõike, mis meil on
National Geographicu kollaste akende koostööprojekti “Elu kahe maailma piiril” arendusspetsialist Heili Petkin sooviks kõigi 23 Lõuna-Eesti raami juures näha ettevõtjate ja kogukondade võrgustike tekkimist. Tema sõnul võiks inimene läbi nende akende vaadates jääda korraks mõtlema, mida ta näeb, kas nähtu on sama ka saja aasta pärast. “Me peaksime väärtustama kõike seda, mis meil on,” toonitas ta.
Jõgevamaa koostöökoja tegevjuht Aive Tamm ütles, et raamid tutvustavad selle piirkonna eripära, mida on eriliselt rõhutatud ja mida on ka National Geographic tunnustanud.
Enne turismihooaja algust on plaan piirkonna ettevõtjatega nõu pidada, kuidas kollased raamid saaksid turismi vahendamisele kaasa aidata. “Üheskoos peaksime mõtlema, mida ja kuidas koostöös teha,” märkis ta. Tamme kinnitusel saavad kollased aknad ettevõtetevõrgustikule lisandväärtust pakkuda. “Tahame julgustada ettevõtjaid suuremalt mõtlema ning koostööd tegema ja oma piirkonna üle uhked olema,” lisas ta.
Lõuna-Eesti Leader-tegevusgruppide ettevõtjad saavad koostööd teha mitmel moel. Plaanis on hakata ette valmistama koostööprojekti, et nii raamide kui kogu piirkonna turundamisele vahendeid leida. Kuid samas on olulised ka piirkonnas toimuvad arendused. Näiteks on Kuremaal tekkinud idee, et veskis võiks suvel müüa kohalikku käsitööd. Siit üleskutse käsitöömeistritele: kui teil on huvi ettevõtmises osaleda, siis võtke koostöökojaga ühendust.
Kupongiraamat töötab hästi
Projekti “Elu kahe maailma piiril” ühe turundustegevusena on ilmunud raamat “Elamused Lõuna-Eestis 2016-2017”. Eelmine samalaadne, “Lõuna-Eesti lugude ja heade pakkumiste raamat 2015”, võeti väga hästi vastu. Tagasisidet koguti esimese üheksa kuu kohta, 60 protsenti oma tegevust raamatus reklaaminud ettevõtetest teatas, et neid külastati kupongidega. Jõgevamaal kujunes eelmisel suvel populaarsemaks Vudila mängumaa kupong.
Uues raamatus tutvustatakse maakondade kaupa kohti, mida tasub avastama ja uudistama minna kas koos pere ja sõpradega või ka päris üksi. Uues raamatus tõsteti pakkumiste kvaliteeti ja koostajad soovisid muuta raamatu veelgi kasutajasõbralikumaks. Raamat säästab aega ja raha ning annab lisaks huvitavaid teadmisi. Raamat maksab kauplustes 15 eurot, kuid juba paari pakkumist kasutades on võimalik see raha tagasi saada. Näiteks ühe Värska veekeskuse kupongiga, mis kehtib kuni neljale inimesele, on võimalik osta puhkusepakett kaks ühe hinnaga. Seega on võimalik säästa kuni 80 eurot ja raamatu hind on sellega juba neljakordselt tagasi saadud!
Petkini sõnul saab raamatu vahendusel väga hea ülevaate, mida Lõuna-Eestis pakutakse, ja panna selle põhjal hõlpsalt kokku kasvõi terve reisimarsruudi. Boonuseks on sooduskupongid, millega saab teenuseid tarbida letihinnast tunduvalt soodsamalt. Raamatud on müügil Rahva Raamatus, Apollos, Lõunakeskuse Taluturul, Selverites ning ka turismiinfokeskustes. Rahva Raamatu e-poest saab selle suisa koju tellida. Praegu on raamat Jõgevamaal saadaval nii Põltsamaa kui Palamuse turismiinfopunktis. Kupongiraamatuid saab osta ka turismimessidelt – nii TourEstilt, Matka messilt kui ka Balttourilt. Praegu on saadaval küll ainult raamatu eestikeelne versioon. Igal juhul on mõistlik, kui see suvel Lõuna-Eestis seikleval seltskonnal käepärast on.
Võimalik tutvuda ettevõtetega
Kõik raamatus olevad pakkumised on nähtavad ka vastavas veebikeskkonnas pakkumised.visitsouthestonia.com. Seal saavad Lõuna-Eesti ettevõtjad osaleda oma nädalapakkumistega ning külastajad võtta kuponge, et avastada soodsate hindadega Lõuna-Eestit. Nädalapakkumiste tegemine on ettevõtjale hea ja kiire viis suurendada klientide arvu endale sobival ajal või juhul, kui teenuse või toote tarbimine vajaks mingil põhjusel hoogustamist, näiteks väliürituste või etenduste puhul.
Lisaks on ilmunud temaatilised marsruudikaardid Lõuna-Eesti kultuurist ja ajaloost, loodusest, innovatsioonist, aktiivseks puhkuseks.
Innovatsioonimarsruudi puhul tuleks ettevõtetega külastus enamasti eelnevalt kokku leppida. “Seal on palju põnevaid ettevõtteid, kes on valmis oma igapäevategemisi külastajatele tutvustama,“ kinnitas Petkin.
Ööülikoolid noori huvitavatel teemadel
Aive Tamme kinnitusel on koostöökoda mõelnud ka koolinoortele ning jõudnud järeldusele, et National Geographicu teemadel võiks õpilastele pakkuda näiteks ööülikoole, kus saaks rääkida nendel teemadel, mis lähevad korda nii ajakirjale kui noortele, näiteks toidu raiskamine, kadunud kultuurid, seiklemine jne. See annaks rohkem võimalusi laiendada noorte silmaringi. “Plaanime Jõgevamaal alustada pilootprojektiga, siis on näha, kuidas see vastu võetakse ja kas on üldse mõtet kogu Lõuna-Eestit hõlmavaid ettevõtmisi algatada.”
National Geographicu kollased aknad jäävad Lõuna-Eestisse vähemalt 2021. aastani. Siit ka üleskutse ettevõtjatele: leidke võimalusi, kuidas neid oma äri huvides paremini ära kasutada!
HELVE LAASIK